måndag 18 juni 2012

Smakar...

...mmmm...jag smakar på det lite. Det var ju ett tag sen sist man bloggade. Får se hur det känns.

Trodde min pappaLEDIGHET skulle skapa hut mycket tid som helst. Naiv som man var så skulle jag ju bara gå hemma och ta hand om G. Baggis!

Hell no! Eller jo, det är det väl egentligen men det är väl nu - 4 månader senare - som rutiner satts.

Ja, och vad har hänt sen sist? Pretty much! Att berätta om allt som varit skulle väl ta nästan fyra månader så... Ja... Kanske lite bättre att börja från nu? Nu pågår en nedräkning till Emmas semester! Det är då ingen dans på rosor att vara hemma. Eller det har varit rätt påfrestande periodvis. Men mer om det en annan gång, nu skulle vi ju blicka framåt! Gemensam ledighet och kanonväder(?) längtar vi efter slöa tre!

Hela sommaren är fullbokad! En lång resa - Skövde några dagar. Helt galet! Nej, vi ska nog gömma oss hela sommaren. Gömma oss från hantverkare (och deras fakturor). De har varit en del av våra liv sen vi flyttade hit. :) Nu vill vi ha en sommar med (lagom) värme, sol, familj, släkt och vänner! Inom den ramen inkluderas förvisso några hantverkare men vi står nog inte (mig veterligen) i skuld till någon... He he!

Efter semestern ska Gabriel skolas in på en förskola som ligger ett stenkast härifrån. Skönt att det blev så nära, precis som vi önskat. Men ens vanliga flyt så hade det väl blivit i Ulricehamn eller nåt sånt!

Men nån snäll jäkel log mot oss!

Ska inte skriva ihjäl mig så här första gången. Men... Ja... Vi får se, kanske blir ett besök här snart igen. Och då utan 4 månaders frånvaro och kanske med lite mer matnyttigt att skriva. Känns mest som man "skrev igång" sig med det här inlägget!

Nu vill visst G ha lite uppmärksamhet!

På återseende!

P.S På ena bilden, ja där fick Gabriel ett jäkla spel när vi skulle handla. Gapade och skrek när jag tog ur han ur bilen - fattade ingenting! Sen förstod jag att han såg en reklamskylt med en jättebanan på... Var helt ifrån sig! Så kan det va. Eller gå. När ens barn gillar frukt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar