onsdag 11 september 2013

I Sat By The Ocean

Gabriel har ett musikintresse som jag verkligen fascineras av. Han sitter dagligen och spelar på sina instrument och allra helst på sin trumpet och sin gitarr. Han sjunger lika ofta som han pratar och när han inte känner för att sjunga de riktiga sångtexterna så byter han gärna ut texten och hittar på en egen till olika, för honom, välkända sånger. Grabben har dessutom helt oklanderlig smak har det visat sig. Ta tidigare idag som exempel, när jag och Gabriel satt på Trandareds Hembageri och fikade en fralla, så börjar låten I Sat By The Ocean med Queens of the Stone Age spelas på radion och stunden som följde kommer jag aldrig någonsin att glömma.

Jag ser att Gabriel stannar upp i det han gör och börjar lyssna på musiken varpå han sedan börjar digga i takt genom att gunga lätt med knäna (han står upp vid tillfället) och därefter också med huvudet lite fram och tillbaks. Sen börjar det älskade barnet dansa mitt på konditioriet.

"Vilken go danslåt det här va Gabriel" sa jag.
"Ja, jag gillar den. Det är min sång" svarar han diggar och dansar vidare.

Låten tog efter en stund slut men då satte jag på den en gång till på min spotify i mobilen. Gabriel hajade till direkt och kom fram till mig.

"Åh det är den! Jag gillar den sången, den är jättebra!" säger han och tittar på mig.

Ögonblicken var helt oslagbart. Ett så kallat Kodakmoment skulle man kunna säga. Att få bevittna den sanna inlevelsen han hade var så stort. Och ärligt talat, Queens of the Stone Age! Hur grymt är det inte att det råkar vara just dom som totalfrälser Gabriel mitt under vårt mellis?! Är det den typen av band han gillar får han gladeligen spela hög musik i sitt rum som tonåring framöver - inte mig emot. Davva, om du känner dig osäker kan du lyssna in låten i fråga här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar