söndag 30 december 2012

Dagens bravader!

Till lunch fick Emma för sig att testa trotsen... Jag sa till G att fisken är god.

Nej, svarade han.
Jo, sa ja.
Nej
Jo
Nej
Jo

Osv...

Emma hoppade in i vår givande diskussion...

Nej fisken inte god, sa hon
Jo, sa Gabriel
Nej
Jo
Nej
Jo

Ja, se där Gabriel, du gillar ju fisken! Allt var löst.

I tio sekunder. Samma visa och vips så gillade G inte fisken igen.

Sen ledsnade jag på tjötet och bad dem vara tysta. Orkade inte mer...

Inte för att de lyssnade.

Jag är ju trea i hierarkin. Men tacka vet jag yttrandefriheten!

Var på Mediamarkt nyss med Emma och Gabriel.

Precis. Det stället jag nyss dömde ut i ett annat inlägg. Sån karaktär har jag. Fast det hade inte med karaktären att göra direkt. Nej. Det var den där jäkla hierarkin som slog till igen.

Hur som, allt var som vanligt! Jag gick och tittade efter Gabriel, Gabriel testade dammsugare och Emma spenderade pengar. Alla nöjda och glada. Allt under tusingen är en bra dag. Emma avstod att köpa en sladd för 500 spänn så hon klarade sig väldigt bra idag. Två positiva saker två inlägg i rad. Får snart plocka ner henne på jorden!

Sett videon som Emma publicerade i förra? Det är, som jag ser det, en helt genialisk lösning på att få se en match hyfsat i fred som småbarnsfarsa. Smula sönder en servett som han får dammsuga upp.

Funkar ett tag till... Sen får man hitta andra mutor. Ju äldre desto dyrare. Antar jag...

Jag och emma har pratat om en tvåa eller inte... Det är jäkligt mycket dagsform som avgör! Vissa dagar känns det hur självklart som helst med en tvåa och andra dagar undrar man hur faan man tänkte dagen innan... :) Men det är väl lite tjusningen med det hela!? Antar jag.

Försöker intala mig det iaf.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar