lördag 13 april 2013

Kunskapskanalen

Min nya favoritkanal här hemma är utan tvekan Kunskapskanalen. Förutom intressanta dokumentärer så har jag den senaste tiden fastnat och tittat timmar på föreläsningar med forskare från olika ämnesfält. Mycket om skolan/förskolans värld och en hel del om idrott. Idag hsr jag ägnat den senaste timmen åt att kolla på forskningsföreläsningar om Idrott, jämställdhet och genus. Ytterst intressant. Mina tankar snurrar igång med en gång och jag känner som jag så ofta gör när jag kollar på ett program på Kunskapskanalen - ge mig mer! Aktuell forskning rätt genom TV-rutan, hur bra som helst! Jag älskart!

Äntligen är det helg. Hur skönt är inte det? Själv smygstartade jag helgnöjet med att äta en tidig frukost med en god vän på Orion igår morse. Det är så fint det där, att få vara i nuet och bara ägna all uppmärksamhet åt någon man tycker om. Sen bar det iväg upp till jobbet för veckans sista arbetsdag och det blev en rätt behaglig sådan.
Väl hemma rann all energi av mig. Veckans sena kvällar på grund av möten och tränigar drev mig tidigt i säng trots att det var fredag. Innan klockan ens var åtta så sov jag och gjorde sedan det i 11 timmar. Jag upprepar: 11 timmar!! Jag kan inte ens minnas när det skedde sist och ack så välbehövligt det var.

Lördagsmorgonen startade med familjemys i sängen följt av frallfrukost med god frukt i TV-soffan framför Nicke Nyfiken. Gabriels favorit. Snart skulle jag nog kunna citera långa avsnitt ur Nicke utantill framför barnen på jobbet.

Efter frullen bar det av ner till stan och för en frisering av lilleman. Oh my! Bara tanken på att besöka frisören med Gabriel ger behov av en bettskena. Man börjar spänna ihop käkarna av stress redan några dagar innan besöket och väl efter är man helt slut. Han hatar det. Klippningen börjar ofta bra men slutar alltid med tårar, snor och hår i hela ansiktet och en Gabriel i panik som skriker efter mamma eller pappa. Så också idag. Men vi tog oss igenom det och känslan efter är lika skön som en vinst efter en tät match. Lättnaden, segerkänslan - "Na na na - na na - na! We did it, we did it!"

Nu har Gabriel vaknat och snart kommer syrran. Det blir nog en fin avslutning på denna lördag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar