fredag 5 april 2013

Tankar vid köksbordet

Sitter just nu vid köksbordet och är så obeskrivligt trött. Borde verkligen gå upp och lägga mig, men jag måste landa på något sätt först. Alldeles nyss klev jag in genom dörren efter att ha varit i Göteborg en sväng hos min kära vän Jonna. Vi tog en riktig långpromenad på Skatås, pratade om livet, åt äggmackor, drack te och kollade handboll och ingenting kunde ha gjort kvällen bättre. På bussresan hem satt jag sedan och messade med en annan mycket kär vän och ikväll, där jag sitter vid köksbordet, är det svårt att känna så mycket annat än en djup tacksamhet över alla de fina vänner som jag har välsignats med. Ni skänker mig så otroligt mycket glädje ska ni veta.

Ytterligare en orsak till att jag ännu inte ligger i sängen är att jag ännu inte har laddat upp tillräckligt med mental styrka för att kunna tvinga kroppen att ta sig uppför ännu en trappa idag. Jag är slut helt enkelt. Utfallsstegen i måndags sotar jag rejält för idag kan jag säga. Framsida lår har smärtat konstant av träningsvärken idag. Tvådagarsprincipen är brutal. That's for sure! Men det är hur som helst gött att vara igång igen. Riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar