tisdag 15 mars 2011

Därför är jag och Emma inte gifta!


Matchdräkten redo! Ikväll väntar Champions League…

Äntligen har han blivit ”karl för sin kilt” och kan fylla upp den fantastiska matchbodyn! Kommer bli en helkväll där vi alla tre sitter i Unitedtröjor och ser på när fransoserna mals ner på Drömmarnas teater. Äntligen kan han använda sina Unitedkläder. Nu börjar livet på allvar för parveln. Näven i vädret – nu kör vi!

Kanske kan vara med i en framtida variant av Hooligans. Fast det kanske man inte behöver efter 20 år som fotbollsproffs i United?

Dags att inventera Uniteds Supportershop...

Pengarna kommer rulla...

Antar jag.



Hade tvättstugan för ett tag sen. Då slogs jag av tanken, kan man torktumla för varmt!? Japp. Fick svaret en timme senare. Brände mig på lakanen när jag tog ut dem. Berättade för Emma. Ödmjuka Emma bara garvade åt mig. Skiten fick ligga kvar i påsen, det var ju hur varmt som helst. Där låg dem. Ett par timmar. Sen fick jag ge mig den på att vika ihop sakerna. Första gick bra, men den som låg under var fortsatt skitvarm. Ni tycker jag är en mes. 



Emma övertygades i alla fall och undrade vad jag sysslat med när jag ställt torktumlaren. Kunde inte ge henne ett bra svar.

Faan, skulle frågat den finske sängexperten Lakanen innan jag gav mig på det här. Överkurs.

Hatten av för Gabriel, han fiser och käkar samtidigt. Han har kommit lång i utvecklingen.

Med mina mått mätt…

Inledde med att jubla över den gemensamma Unitedkvällen som stundar. Det var nära att den inte blev av. Häromdagen så fyllde jag maskin efter maskin. Tvättade så händerna frätte sönder. Nåväl, högen krympte allt eftersom. Fast vad hittade jag i botten? Jo – Emmas Unitedtröja!?!? Vad gjorde den där? Långt ner, bortglömd, ensam, påtvingad massa andra tröjors smuts och jäkelstyg. Vad trött jag blir! Inte undra på att Uniteds form är dalande. Emmas fel.

Och för er som funderat - det är precis därför vi inte är gifta ännu. Jag och Emma. Hon är inte riktigt med på vår gemensamma prioriteringslista.

Som jag skrivit.

Skulle vara bror duktig när jag var på ICA sist. Jajemen! Köpte (medvetet) min första ekologiska produkt. Ketchup. Spatserade stolt mot kassan och ketchupflaskan låg högst upp i korgen och glänste. Sken ordentligt och visade vilken god medmänniska jag är. Som värnar om naturen!

Trodde jag skulle känna så hela dagen. Men inte det. När jag passerat kassan insåg jag att jag blivit rånad.

Bättre för miljön? Bullshit.

Det bästa måste vara att inte käka ketchup alls.

Emma tjoade från vardagsrummet i helgen som gick. ”Hämta den och diska”, var de solklara direktiven. Jag löpte (läs lufsade) in i vardagsrummet slet åt mig koppen och hällde ut massa kaffe på golvet. Vicechefen tyckte jag var klantig – hur kan jag vara det? Det man tar till sig äter/dricker man upp. Således måste det väl varit Emma som var boven i dramat?

Eller?

Solklart kaffemissbruk.

När Emma ändå är i skottlinjen. Vem faan tvättar strumpor en söndag – på vilodagen!?

Emma.

Jag vankade av och ann i lägenheten innan jag tog mig samman för att ta tvätten. Vid det tillfället var jag lyckligt ovetandes om dess innehåll. Jag öppnade luckan. Det vällde ut strumpor. Sablar. Järnspikar. Det är som att svära i kyrkan. Man fyller inte upp en tvättmaskin med strumpor en söndag.

Färdigdiskuterat?

Jag fick göra det bästa av läget. Stackars mig. Jag tog var sin strumpa och insåg att man på så vis kan synliggöra hierarkin här i familjen. Störst går absolut inte först, utan snarare braksist. Chefen till vänster och sedan i fallande ordning, skulle man väl kunna säga! 

Kikade ett program igår, sista minuten eller en i minuten, tror jag det heter. Handlade om Förlossningen, ehhh… i västerås? Skit sam. Där kommenterade jag en som klippte navelsträngen. Då frågade Emma mig hur det var, alltså hur det kändes att klippa navelsträngen. Min första tanke som jag även delgav henne var att det är som att klippa en grynkorv.

Grynkorv? Var det så jäkla bra beskrivet. Funderade en kort stund. Ja, eller som att klippa en ballong. Fast det kom lite blod också…

De klockrena ”på pricken”-svaren flödade.

Men hur skulle jag beskrivit det då?

Har gjort en deal med Gabriel. Han följer den till punkt och pricka. Bajsa när du ligger hos mamma. Sååå skönt att vi har den samförståelsen för varandra! Så fort jag lämnar över till Emma så kommer det en brakare. Do you give a shit? Ho ho ho… Kryddat med lite David-humor.

Har aldrig sagt och kommer aldrig säga att den är bra, rolig eller på annat sätt positiv. =)

Det är fortsatt frustrerande att leta hus. Jakten pågår, men vi börjar väl inse att tålamod är enormt viktigt, men för jävla tråkigt…




Lillskiten börjar få attityd. Känns tryggt för en gammal man som mig. Ha någon som skyddar mig när det blåser snåla vindar! Inte skulle ni väl våga möta en sån här tuffing på 58cm och 4350g i en mörk gränd!?

Precis. Jag förstår er.





------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                  En stor dos kärlek!

Mys med mamma...

Glädje på jobbet...

Trött som stryk...

Glad som stryk...



2 kommentarer:

  1. haha åh, ni är underbara! skrattar högt :) hoppas på att få chans att komma ner och säga hej snart.

    SvaraRadera
  2. ..och förresten, tummen upp för eko-ketchupen! /nybliven nördig ekoambassadör ;)

    SvaraRadera