onsdag 27 juli 2011

Någon längtar efter julen!

Äntligen är vi där! Nu bor vi i huset på Sörmarksgatan. Inte dåligt skönt! Att ha behövt lägga energi på lägenheten har känts bortkastat och tur att vi nu slipper det! Lite sorgligt dock att det är en Barcakille som köpt den. "Jag köpte den för att förstöra United-toaletten" som han sa när vi träffades på banken.

Hade god lust att riva pappren. Fast lät bli. =) Höll även på att glömma ge dem nycklarna, det hade varit snyggt! Om än rättvist. Det kunde han haft.

Gabriel börjar smälta in allt mer i huset, han fungerar just nu som dammsugare. Vi lägger han på golvet, sen börjar han vifta runt med armar och ben. VIPS! så är det rent. Skaffa barn ni med. Jag ska ha elva. De fungerar lite som de där automatiska gräsklipparna. Man lägger ut dem och sen görs jobbet.

Många, mig inkluderat, tycker det är svårt att skruva ihop en IKEA möbel. Men det är rent ut sagt överjävligt svårt att montera ner skiten sen! Nej, jag kunde inte ta fram sågen och gå lös. Då hade jag ju behövt dammsuga sen. Eller rättare sagt, jag hade behövt lägga Gabriel på golvet sen.

En dag var jag på väg till huset, jag passerade en tjej som gick på trottoaren. Säg så här. Hennes frisör måste ha haft en jäkla otur när hon klippte tjejen jag mötte. Damn woman! Nu är ju inte jag den som ska gnälla på andra och deras frisyrer. Men jag gör det ändå. För då kanske ni förstår hur illa det såg ut. Brunt, grönt, blått... you name it - she had it!

Emma har levererat.


Emma: "Du älskling..."
Jag: "Jaaa..." 
Emma: "Stoppa aldrig fingret i fläkten!"
Jag: "Va??"
Emma: "Det gjorde jag."
Jag: "But why?"
Emma: "Jag ville se om den var igång..."

That`s my woman!

Nu till en total katastrof. Igår, den 26/7, damp den första julreklamen ner i brevlådan... JULREKLAM!?! Och hur faan är det möjligt? Vilket ljushuvud sitter och kläcker idén att "Nu är nog alla less på sommaren och längtar efter julen... Nu kör vi!" Det var nog den mest korkade idén på länge! Riktigt länge. Eller kanske inte. Med tanke på den taskiga Norgehistorien som nyss utspelat sig.

Men ändå. Julreklam!

Lägg av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar