lördag 9 juli 2011

Några nattliga funderingar...

Satt häromdagen och skulle kika igenom lite varor vi hade beställt - tvättmaskin, torktumlare och micro. Jag satt precis hur länge som helst och letade på Samsungs hemsida. Hittade inte sakerna, och man blev ju inte nådigt irriterad! Efter 20-25 minuter hade hornen växt ut och jag kokade.

2 min senare insåg jag att det var ju från Siemens vi hade beställt sakerna.

Sånt kanske man inte ska erkänna, men jag är kass. Så är det. Bekräftas hela tiden. =)

Fick förresten på MTV iförrgår, såg något som liknade en musikvideo och jag blev glatt överaskad. The Ark har ju faktiskt ett par vassa låtar. Halvvassa iaf. Insåg snart att det var en reklam för Pantamera och inte en musikvideo.

Besvikelsen total. Så nära att återupprätta sitt varumärke. Men det förblir en komersiell ungdomsgård.

Fick förfrågan av min nya granne att börja lira lite fotboll i ett C-lag där A-laget lirar i Div. 5. Det borde innebära att det är kanske motsvarande div 8 eller nåt. 10 kanske. Låååångt ner. Men en sak ska ni vet. Jag FÅR precis allting!! Se här bara:

- Jag får köra till matcherna själv
- Jag får sälja lotter
- Jag får betala medlemsavgift
- Jag får köpa mina egna skor
- Jag får köpa mina egna skydd

Allt det FÅR jag gratis av föreningen om jag börjar lira. Svårt att motstå. Man kanske ska knyta 45:orna igen?

Jag och Emma visade på dålig karaktär i veckan. En påse nappar och några sura godisar blev det. Dålig karaktär har väl jag visat nästan hela livet, men oj vad Emma bräckte alla mina ursäkter! Hennes ursäkt till godishandlandet: Vi måste ha mer ätbar frukt hemma...

Vi måste ha mer ätbar frukt hemma. Den är ju hur bra som helst!

Noterbart är att ananas, melon, äpple, nektarin och vad vi nu kan ha haft mer inte räknas som ätbara frukter!

Om ni nu inte redan visste det.

Nej. Sovdags. Skickar avslutningsvis med er nåt tänkvärt:

"Kritik är som medicin - man tar det bara om man vill bli bättre!"

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar