onsdag 22 december 2010

Är jag en man eller kvinna?

Fired up, fired up
Fired up, Fired up
Plenty

sun, Plenty sun
Fired up, Fired up
Here we go, here we go
On the road, on the road
Plenty sun, plenty sun
Fired up, Fired up

The Unit. Så löjligt bra! Och vad fasen ska man ta sig till när boxen är slut? Bara en halv säsong kvar. Uj uj uj. Vilken saknad det kommer att vara…

Tur att det händer lite annat i livet.

Jag och Emma diskuterade för ett tag sen namn. Det är fortsatt för jäkla svårt att komma fram till några. Vi ska testa en ny variant, får se om det fungerar? Skriva var sin lista för att sen jämföra om det finns några gemensamma nämnare. Men det var inte det jag skulle skriva om nu, utan istället en annan upptäck.

Jag vet varför vårt förhållande är som det är!

Sökte på namnet David och dess betydelse och fick upp följande:


Intressanta notiser att göra:

-         Populariteten minskar (Så är det att vara top notch! Unreachable!)
-        
            Antal kvinnor med namnet: 16

16!?!?! Och hur faan har det gått till!? Nåväl, nu är det bara femton kvar att lokalisera. För det är jag som är kärringen i vårt förhållande. Jag är oteknisk, jag gillar inte blod, jag är inte så förtjust att vara i skogen, jag diskar, jag handlar.

Som sagt. Det är 15 kvinnor kvar att finna med namnet David.

Jag valde sedan att söka på Emma och fick följande svar:

Antal män med det namnet: 5st.

Se där ja, jag bor ihop med 20% av alla män som heter Emma. Är det något att vara glad över? Emma spelar handboll med herrar, jag tränar tjejer. Emma är den som försörjer oss. Oddsen är inte på min sida, kamrater! Ack, ve och fasa!

Tro faan att jag är osäker på mitt kön.


Fast dock är jag inte helt övertygad om min kvinnlighet. Jag är fortfarande ynkligast i världen när jag blir förkyld. Så jag måste vara en man!

Eller tvåkönad. Kan det vara en kompromiss?

Lite glädjeämnen fanns dock, David betyder Den älskade medan Emma får nöja sig med betydelsen Stor och väldig. Det var ju himla passande! Ha ha, blev ett par goa skratt där kan jag lova!

Satt och öppnade kuvert med julkort häromdagen. Fick ett från min blivande arbetsgivare Fridaskolan. Jaha, ett massutskick tänkte jag. Öppnade kuvertet och fick ett jättefint kort som något av barnen hade gjort samt en hälsning från en av mina blivande arbetskollegor. Vilket välkomnande! Det värmde gott inombords och fick mig att längta än mer till jobbet… Känns som jag kommit till en riktigt bra arbetsplats.

Snart kommer då julen. Ska så fort jag är färdig här trotsa snöovädret och bege mig till Skövde där julskinkan väntar i kylskåpet. Mmmm… Förmodligen sista gången vi firar jul åtskiljt. Gud vad jobbigt, nu måste jag dras med Emma på julen också framöver. Det som varit min ungkarlsperiod! Som jag levt loppan! Dags att göra nya ställningstaganden, var, när och hur? =)

När jag äntligen kommit dithän att min omgivning förstått att julen för mig inte är så viktig, så kommer Liten och vi står på ruta ett igen. Nu ska någon få äran att klä ut sig till tomte nästa år… Undra vem den lyckliga blir? Frivilliga??

Glada nyheter: Jag och Peter kan fira den 23 utan att behöva göra några längre besök på stan. Alla julklappar inhandlade. Yihaa! Nu kör vi så det ryker… Vem behövs för att United ska bli starkast?

Är det någon mer än jag som noterat att det är kallt ute?

Är det någon mer än jag som noterat att det är kallt inne?

Är det någon mer än jag som hade blivit måttligt nöjd när man säger att det är kallt inne och Emma säger: ”Jaha, ska vi sätta på elementen?”

Jaha, ska vi sätta på elementen?? Vad fasen, det hänger istappar i taget och jag fryser som en kamelfösare på Antarktis! Ska vi sätta på elementen? Jag trodde de var på. Tydligen inte.

Men så är jag ju inte mannen i förhållandet heller.

Vi var på ICA idag och handlade lite. Eftersom jag ska till skövde några dagar så var vi ju tvungna att fylla kylskåpet här hemma. Står och kikar på bröd då Emma säger att hon ska hämta en must. Sedvanligt så kan hon inte bestämma sig för om hon ska ta en liten eller en stor flaska. Ta två små, sa jag till henne.

Tiden gick.

Var tog hon vägen?
Fick börja leta efter henne, vad får jag se? En gravid kvinna som börjat fylla en back till bredden med dricka.

Ska jag ha en liten eller en stor?

Trodde inte vi pratade backar. Men Emma är en fantastiskt omtänksam person! Av de 20 flaskor som får plats så fick jag fem.

Fem av tjugo. Tack, älskling. Du är alldeles för generös.

Förändringens tid är här!

Jag klev i måndags på lokaltrafiksbussen för första gången på 10-15 år. Det var en helt ny värld. 20 m från bussen informerar Emma mig snällt att det inte går att betala med pengar på bussen.

Inte går att betala med pengar på bussen? Vad är det för jävla påhitt?? Nä nä, nu ska man tydligen skicka sms för att få åka buss, eller ha något busskort. Vad händer om en pensionär ska kliva på bussen? ”Ta fram din mobil och skicka ett sms eller köp ett månadskort för 1499kr.” Annars finns taxi. Kostar bara 2-300kr. Det var bättre förr, man fick en liten rektangulär remsa som man stoppade in i en makapär som tryckte tid och datum. Vill minnas att det kostade 2.50 att åka från Chryyyyd till stan. Jag kan ha fel. Idag kostade det mig 25 kr att bara titta på bussen. Stod och väntade utanför bussen, jag anser det rimligt att busschaffisen skulle komma ut och bära in mig i bussen. Någon service borde man väl fått för 25 spänn?

Det var lite fascinerande, vi kom till resecentrum som ligger vid en skola, ett gymnasium. Några tjejer hoppade på. (Notis: Deras parfym stack i ögonen = Överdos.) Bussen hann knappt starta innan de skulle kliva av. Vad faan, det hade varit närmare för dem att gå direkt från skolan till stan än att ta bussen en station. Det är ju hundra meter. Jag är lam, men de var fasen riktigt jäkla klena!

En annan notis som gjordes under bussfärden, jag fick nästan klaustrofobi. Antingen har bussarna blivit mindre eller jag större de senaste femton åren. Men man stod som packade sillar.

OBS! Ni behöver inte informera mig om det är jag som växt eller bussarna krympt. Har mina aningar ändå.

Forskade lite i ämnet och det kan ha varit så att jag växt, men det finns olika storlekar på bussarna beroende på tid och plats. Så min teori kan ha stämt. Jag kan ha åkt med en liten buss… Läs mer här! 

Kan efter resan förstå varför Emma emellanåt velat att jag ska hämta henne på jobbet. Det tog tid, var fullproppat, varmt, dålig luft och nej… Jag föredrar att åka bil.

Jag hävdar fortfarande att den globala uppvärmningen är ett jävla påhitt. Är vi inte överens?

Kolla ut.

Vi har fotats idag, vardag för BT star, men inte för mig. Såg för ett tag sedan att mitt körkort höll på att gå ut. Jaha. In i en sån där gammal fotoburk. Tre klick och sen var det visst klart.

Jag gick ur och väntade på fotona.

Och väntade.

Och väntade.

Sedan insåg jag att det är nya tider nu. Det sköttes visst av en dator. Så jag fick knacka på en ruta, skriva en signatur och nu ska visst mitt nya körkort vara på g.

Som sagt. Man hänger inte riktigt med i svängarna alla gånger.

Emma var i polishuset för att fixa ett internationellt ID kort. Eller vad det nu hette. Emmas pass hade gått ut och jag var tvungen att följa med för att styrka hennes identitet.

Emma: David, kom du måste legitimera dig och bekräfta min identitet.
David: Jaha ja…
Mannen i luckan: Och vem är du?
David: Hennes Sambo.
Mannen i luckan: Jasså?
(Han kollar lite snett på mig)
Innan han vänder sig till Emma och säger: Ehhh… Jag tar nog ditt gamla pass som identifikation ändå.

Ha ha ha! Hysteriskt roligt!! Dög jag inte? Vad faan! Emma är nog för bra för mig. Jävla lodis i träningsoverall, tänkte han säkert. He he, jag skrattade inombords… Det var ju skitroligt!

Ehhh… Jag tar nog ditt gamla pass som identifikation ändå.

Med ett leende drar jag nu till Skövde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar