fredag 3 december 2010

Tillåt mig att presentera Lilla Fru Skadeglädje...

Idag måste vi tycka lite synd om David allesammans. Bara så att ni vet. Han var nämligen hos tandläkaren i morse och mådde strålande bra därefter. Ända tills bedövningen släppte. Oh my! Ynkligheten själv personifierades plötsligt i David. Han som vanligtvis går i täten av motståndarna till alla typer av tabletter kröp till korset och bad helt oväntat om värktabletter. Sååå ont gjorde det och därför måste vi tycka lite synd om honom. När värken fortfarande var kvar efter 10 minuter så förvandlades ynkligheten till djup bitterhet istället. "Jävla skittabletter, va fan ska man med dem till när de inte hjälper?" lät det och jag fick förklara att det tar en stund innan tabletterna verkar, att han inte kan förvänta sig att värken försvinner så fort han svalt dem.

Oss emellan kan jag säga att att min peppning hjälpte föga. Bitterheten bestod och utan att jag kunde hejda det kröp plötsligt Lilla Fru Skadeglädje fram och kände sig tvungen att dokumentera sin sambos misär med sin iPhone. Och vet ni? Jag kan fortfarande inte hejda henne. Något filmklipp bara måste publiceras här. Så enjoy för all del!

(Jag får dock ursäkta min hostattack i slutet på klippet, jag försökte liksom hålla mig från skratt men det gick inte...)



Annars då? Jorå. Livet är verkligen prima! Igår mådde jag så kasst att jag inte ens förmådde att mig till jobbet och jag har varit hemma idag med. Inte jättekul direkt. Jag gör ju min sista arbetsdag nästa fredag, den 10 december, och det hade onekligen varit roligt att kunna njuta av den sista tiden på jobbet och framför allt att kunna vara där. Men det är som det är, ibland måste man ju lyssna på kroppen sägs det.

Och bara så ni vet, så är jag iallafall otroligt lycklig med livet just nu...

...OCH när vi då ändå är inne på "just nu", så spelar Davids kameler i denna stund en träningsmatch mot syrran och resten av damlaget i Borås HK 84. Jag hade tänkt att gå dit, men sen så kände jag hur orken började rinna av mig och så är det ju faktiskt handboll på TV nu. Sveriges landslagsdamer möter Kroatien i en träningsmatch inför EM som börjar nästa vecka. Min fina vän Majsan är med, så jag bänkar mig i soffan istället och kollar in henne.

Heja Sverige och Heja Majsan!!

På återseende gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar