tisdag 7 december 2010

Bzzzzzzz.....

Att vara hos tandläkaren ligger aldrig högt upp på listan. Vilken lista? Varenda jävla lista som finns. Nästan. Det finns väl alltid någon ”Det här hatar jag att göra”-lista. Där toppar det. Näst intill i alla fall.

Historien är verkligen historia. Nästan ett år gammal på dagen. Det var någon gång i mellandagarna jag bet av en tand, till tandläkaren och de fick… Jaa… Fylla ut det som saknades. Efter två månader gick jag dit igen, kunde inte dricka kallt vatten, äta nåt hårt eller nåt sånt. ”Det kan ta någon månad till”, fick jag som svar. Jag väntade tio. Tio månader med ont i tandjäkeln om jag drack kallt eller käkade något hårt. Allt fick tuggas på en sida. Nåväl, nu har jag varit där. Knackade bort det gamla och in med något nytt. Återbesök i Januari. Jag är inte man nog att besöka tandläkaren så ofta.

Men vem bryr sig när cykelmätaren på väg till högskolan visade på 43 cyklister under gårdagen?  

Då blev genast mitt tandläkarbesök en fis i rymden kände jag.

Jag är alltid seg, det vet jag, men oj vad bra Hoffmaestro är! Seize the day, Highway man och Round it goes. Goa låtar som förgyller det här inläggsskrivandet.

På tal om skrivande. Äntligen har vi börjat runda av examensarbetet. Har varit mycket att göra, även om det känns som vi klarat oss rätt bra ändå. Lite oroväckande! Nåväl, nu är det bara dryga veckan till dess att vi ska försvara det. Spännande!

Eller är det Skönt jag är ute efter? Kan vara så.

Livet rusar fram likt bilarna på Rv40… Det går nog lika svajjigt också. För ett tag sen så städade vi och plockade i ordning inför jul. Heeeeell no att det skulle få vara så, imorgon kommer en målare hit och ska parkera i vår lägenhet i dagarna tre. Nu ska vi piffa upp gången som leder till sovrummet samt lite i datarummet. Låt er inte luras av ”gången till sovrummet”, vi bor inte i ett slott. Det är inte världens längsta gång, men den behöver piffas upp lite. Ska ju in ett skötbord där. Är väl egentligen inte den riktiga anledningen, det var HSB som skulle fixa nåt med elementet, det fick bytas och då sattes ett mindre in. Skitsnyggt det blev. Tapeter från 1832 syns.

Men nu ska det väck! Jag parkerar i soffan i tre nätter och Emma på en madrass på golvet. Hon vet sin plats. =D

Det är en sketstor madrass så hon lär sova bättre än mig.

På tal om min sambo, har jag nämnt att hon är gravid? Känner att jag varit alldeles för snäll mot henne här det sista. Fast det är det som är så jäkligt, hon… Hon… Hon är ju ”som vanligt”. Nu kan ju det innebära en hel del när man heter Emma Olsson, men hon är som vanligt. Vad det innebär lämnar jag till er att tycka.

Fast hon är tjock! He he, äntligen den livskamraten jag sökt och som jag skrev tidigare, äntligen min andra HÄLFT. Det har hon inte varit tidigare… Som jag nog noterat tror jag. Fick en deja vu känsla slängd rätt i trynet.
Jag märker att det inte riktigt finns den där energin som hon brukar ha. Så här ser hennes dag ut:

06.00 Väckning
06.15 Gnäller över att det är morgon
06.25 Lämnar mig ifred
08.00 Jobb
16.01 Hemma
16.02 Sover i soffan
19.00 Mat
19.15 Som en klubbad säl i fotöljen
19.16 The Unit, 2-4 avsnitt. Hur mysigt som helst!
21.50 Gnälla över morgondagen
22.00 Sover
22.30 (Sharp!) Liten vaknar och vevar skottarmen.

That´s life as a pregnant, seen from a skenpregnant sambo. Det är jobbigt att vara en tjockis. =) Nu kanske hon får mer förståelse för mig! =D Fast jag är inte tjock, jag har bara en kraftig benstomme. Typ.

Saknar Old Betsy. Hon gick bort i förra veckan. Har inte riktigt blivit vän med iFån än. Den vill inte göra riktigt som jag vill och det stör mig att den inte har den fantastiska SonyEricsson idén med Grupper i kontaktlistan. Det är nåt fruktansvärt bra om man är tränare för ett gäng kameler.

Måste skicka ett enormt tack till F.A Premier League, väldigt snällt att tillgodose min önskan (läs krav) skickat via Sir Alex, vilket innebar att de inte ska lägga United – Arsenal till helgen då det nalkas USM för kamelerna. Matchen ligger på Måndag. Löjligt bra!

Kamelerna ska förresten köra Paintball på fredag i Falköping, är det en bra idé tro? =) Det lär visa sig, är nog riktigt kul! Jag ska sjunka ner på en stol på läktaren och se hur vinnarskallarna kommer krypandes inför helgen drabbningar…

Längtar förövrigt till 13 Januari. Sista dagen på högskolan. Skönt. Det känns som vi båda har fått nog av varandra nu.

Hoppar tillbaka till den där telefonhistorien. Mitt liv har nog förövrigt försvunnit. Alla påminnelser jag har… hade… Borta. Shit. Vet inte vad som händer imorgon längre, just nu lever jag i nuet. Är det bra eller dåligt? Det lär visa sig. Snacka om att börja om på ny kula.

Hade idag ansvar för tvätten. Tvättid kl. 08.00. Varför valde jag en så härlig tid? Nåväl, upp och iväg kom jag. Slängde in en tvätt. Kilade till lägenheten. *Bzzzzzzzz* Strömmen gick. Klockan 09.30. Satan. Tvätten klar. Bortsett från centrifugeringen. En säck med blöta lakan. Mysigt. En timme senare *Bzzzzzzzz* Strömmen tillbaka. Släng in alla lakan i torktumlaren, brände på det varmaste, var ska vi annars göra av allt? Lägenheten är ju en mindre krigszon som det är. Massa lakan finns det verkligen inte plats för. Skiten hann bli torr. Tur det. För husfriden.

Snackade med en granne där nere, i den mörka tvättstugan. Han berättade att han blivit polisanmäld för sexuella trakasserier. Hur bemöter man något sånt?  
Han är lite speciell. En sån där ”Apan känner alla, men ingen känner Apan” människa. Varför berättade han det för mig? Jag vill inte veta det.

Vad gör jag av det? *Swoooosh!* Flush it down.

Gone. Skönt.

Dam-EM i handboll drar igång idag! Spännande! Kul att se hur det går för tjejerna, om de tagit ytterligare kliv mot topplagen. Tyskland står för motståndet, så det blir till att bekänna färg direkt! Samtidigt går herrarnas World Cup. Mycket handboll nu! Mumma!

Är det någon mer än jag som noterat att det snöar som bara den ute? Vad har vi gjort för ont? Kikar ut nu medan ”Billy Jean” spinner på Spotify, och noterar att det börjat regna och att det är någon plusgrad ute. JA! Äntligen lite slask! Lysande! Jag har saknat att ha något att störa mig på och svära åt…

Berättade ju inte klart om tandläkaren.

Jag satt där på den gråa stolen och tandläkaren skruvar fast något stort metall-as i munnen på mig. Kan inte säga något. Gör ont som faaaan när hon håller på. Hon tar bort skiten och jag jämrar mig lite. ”Varför sa du inte till att det gjorde ont?” kläcker hon då. Det var ju himla lätt när man hade 2.5 ton skrot i munnen och käkarna är fastskruvade…

Gjorde två andra notiser medan jag satt/låg där. Det är inte okej att höra tandläkaren och sköterskan säga ”Oj då, jag tappade den!” och ”Ska den här sitta där? Nej. Inte ok. Inte normalt, och än mindre än om man inte gillar att vara i den vita sterila lokalen med två okända som gräver i käften på en…

Jag gillart inte. Men nu är det en hel månad till nästa gång. 11 Januari.

Häng era flaggor på halv stång. Tack.

När det börjar närma sig nedkomst av Liten. Undra vem som kommer vara mest nervös och orolig. Har länge trott att det skulle vara Emma, det har alltid varit självklart.

Inte nu längre.

Vet inte hur jag kommer reagera om jag är på jobbet i Mölnlycke och Emma ringer. Satan i gatan, då går det fort hem.

Tänk om jag har stängning på jobbet och är ensam kvar? Kanske är läge att ta en diskussion med chefen när jag börjar. Hur gör djur… och skengravida?

Borås Tidning ska besöka träningen ikväll. Jag kommer orakad och i sletna kläder som vanligt. Lägger över fokus på tjejerna. Jag är inget lösnummermaterial direkt! Bättre kamelerna är med på bild.

Känns inte bra att vara hemma och jobba idag. Det finns en inre röst som säger ”Åk förbi högskolan och stäm av med cykelmätaren”. Ska man lyssna på sina inre röster?

Finns en fördel med att det töar ute, det är att vi ska bege oss 11.5 mil norrut på fredag i minibuss. Skönt om det är bra vägar!

Dags att vika lakan. Chefen kommer om dryga halvtimmen. It better be done. Eller under arbete i alla fall. Måste käka lussekatter först.

Tisdag idag. Vad gäller då? Handboll på tv som jag sa tidigare. 20.45 United – Valencia på Viasat Sport.

Var i kontakt med Fotriktigt idag, beställde en jacka i november, den kommer den 24/2. Vad faan! Kanske inte är så märkvärdigt, tänker ni. Jag beställde den i November. 2009! Hur jävla svårt kan det vara att få fram en Jacka?

Helrötna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar