torsdag 29 mars 2012

Hantverkare - 4 av 5 toasters

...or NOT!

Alltså ärligt. Vi firar snart vår ettårsdag med renoveringar och ännu har jag inte varit med om en hantverkare som varit här på utsatt tid. Just nu sitter jag och väntar på golvläggarna för att hinna byta några ord med dem innan jag går till jobbet. Med en far som är rörläggare vet jag ju att den normala arbetstiden för hantverkare är 7-16. Då undrar jag, vad har de för sig nu? Det hinner ju knappast med ett annat jobb nu på morgonen när de ännu inte ens har rivit den gamla parketten i ett utav de rum de ska lägga in nytt i här hos oss och kl. 16 idag ska de vara klara har de sagt. Vi får väl se hur det blir med det.

By the way, visste ni att det är golvläggarfirman själva som är orsak till att vi nu måste byta parkett? I somras lät vi den gamla parketten ligga kvar i vardagsrum och lekrum och valde att bara anlita en firma för att slipa och lacka om. De kom, gjorde sitt jobb och allt såg bra ut. Sen kom hösten och springorna växte mellan parketten och golvet reste sig till och med mellan själva stavarna i parketten. När sen vintern kom hade det rest sig o bildat så vassa kanter att Gabriel rivit sig vid några tillfällen. Vi ringde hit dem, de tog på sig ansvaret och det hela har nu resultetat i golvbyte. Hyfsat drygt att behöva tömma hela vardagsrummet på möbler dock. Köket är i detta nu helt fyllt med soffa, matsalsbord, tv-bord, sideboard och så vidare. För att inte tala om hur övervåningen ser ut. KAOS är ordet. Så nu tycker jag att de får komma hit och börja jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar