tisdag 27 mars 2012

Omdöme

"David har utav befäl och kamrater uppfattas som intelligent och allmänbildad. Han har lätt att prata med människor och han är inte rädd för att ta tag i saker och ting. Han bevarar alltid sitt lugna sätt oavsätt vad det gäller."

Davids omdöme efter värnplikten, formulerat av en kompanichef back in the days som uppenbarligen hade det lite kämpigt med att stava rätt. Hur som helst så känner jag att det var skönt att få reda på att David iallafall var en vältalig militär. Känns tryggt tycker jag.

"Stopp du kära afghanska soldat. Får jag vänligen be dig att överlämna ditt eldvapen till mig. Jag upplever det inte särskilt konstruktivt att bruka våld i den omfattningen du dagligen gör utan mitt förslag till dig är att vi istället sätter oss ner och talar om saken..."

FN, gör er redo för David Payani. He will come, he will see and trust me - he will conquer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar