tisdag 27 mars 2012

Sanna mina ord, han ljuger!

Kommer ni ihåg Davids ironiska inlägg om att hans krigsplacering har upphört. Jag gör det. Han raljerade om att han legat sömnlös av oro över att behöva rycka in och så vidare. Och nu har jag hittat bevis på att det ändå kanske fanns en viss sorg inom honom när han skrev det där inlägget. Sitter nämligen i detta nu och sorterar papper och har kommit till högen med alla våra intyg och betyg och liknande. Jag skojar inte när jag säger att David alltså har typ 20 stycken exemplar av sitt diplom för genomförd militär grundutbildning och lika många av själva betyget för värnplikten. Så lite viktigt måste det allt ha varit för honom. Eller? Han har nämligen lika många exemplar av sitt tjänstgöringsintyg från hans tid som köksbiträde på KSS sommaren 99. Där var han i 37 dagar, sammanlagt 261 timmar tydligen. Jösses vilken sommar det måste varit eftersom. Ytterst meriterande dokumenthandlingar inför framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar