torsdag 15 mars 2012

Jag köpte inget!

Rubrik Jag köpte inget!

"Jag köpte inget utöver listan..." sa Emma efter att hon varit på IKEA. Emma skulle till en vän efter så hennes arbetskamrater tog med sakerna till jobbet. Smart. Är de medskyldiga måntro??

Dagen efter hämtade vi sakerna. Två säckar och lite löst gods. Sen kom det fram, "jag köpte ett extra bord till stolen och en liten väska till Gabriel i som vi kan ha bla bla bla i."

Kvinnors uppfattning om vad "köpte inget"...

...hur står det egentligen till med den egentligen?? Nu vågar jag skriva kvinnors uppfattning för jag tror inte att Emma på något sätt är själv om att besitta denna uppfattning.

Emma har lärt Gabriel att diska, det borde innebära att jag som äldst i det här huset slipper?

De är ju två yngre förmågor som ska ta hand om det. Så som jag ser det. Sen att det inte blir så förstår jag.

Livet som toffel rullar vidare...

Min far och morfar var på besök i tisdags, så himla skönt att kunna röja lite här hemma! Mer sånt!

Imorgon blir en kort dag med G, då beger jag mig till Bankeryd några dagar. Men frysen är uppbunkrad med mat så de lär väl klara sig utan mig! Tuff insikt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar