söndag 11 mars 2012

Hej stress!

För jäkla stressigt nu... Har bara ca. 19 veckor kvar av min "ledighet". Såå mycket kvar att lära ut till G!

- Gabriel kan inte ett namn i United. Kan inte ens säga United. Hårdträning!

Fast till mitt försvar så har fokus legat på annat håll. Grannens farsa sammanfattade det hela rätt bra när han pratade med Emma. Han sa nåt i stil med:

"Jaså, David behövde bara en vecka för att lära Gabriel att gå. Det klarade du inte på ett helt år..."

Ha ha! Made my (yester)day!!

Världsklass på den.

Får se lite vad som händer i veckan. Ska ju bli tvåsiffriga plusgrader! Grymt gött! Luktar det stekt fläsk på/kring Hulta ängar så är det bara jag som glassar i solen. :)

Kanske är läge för ett besök på jobbet? Undra om stället överlever utan 33% av den manliga arbetskraften... Är G på gött humör så kan det nog bli så!

Gabriel sitter trollbunden framför Bamse, Emma jobbar och jag skriver i bloggen. Sicken söndag. :) Emma på väg hem dock, ska bli mysigt. Runda av veckan med lite mys, en film eller lite Gold Rush - guldgrävare... Tagit över rollen som dödlig fångst tidigare hade.

Sista(?) dagen på jobbet så pratade vi om "latte-mammor" och vad det nu var. Givetvis fick jag frågan om jag skulle bli lattemamma...

Nej, men blattepappa, sa jag... :) Det var lite roligt att se vår nya chefs reaktion. Såg hur obekvämt han vred sig där han satt. :) Så är det, det tar ett tag innan man lär känna alla på jobbet. Min humor är kass. Det tar tid att vänja sig...

Med det så återgår jag till Bamse på skattjakt! Vrålspännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar