torsdag 27 januari 2011

Keep away from fire!

På Lördag är det beräknat nedsläpp. Lördag… LÖRDAG! LÖRDAG!!!

Shit pommes frites! Det är skrämmande nära. Eller skrämmande kanske inte är rätt ord. Känns spännande och skrämmande på samma gång. Känner mig redo, men ändå inte. Hur fasen gör man för att bli redo? Det är en gåta som heter duga… Har ”forskat” lite om det på min arbetsplats. Svaren har varit entydiga, skit i det, ingen idé, man fattar inte förens det är dags ändå. Sagt och gjort.

Jag skiter i det. Det får lösa sig där och därefter…

Har varit stort fokus på barnkläder. Inte bara United-kläder, utan det ska visst finnas andra kläder också.  Vet inte varför, men så ska det vara. Säger ”Dom”. Hur som, minns inte situationen men jag och Emma pratade om barnkläder och började diskutera varför i helskotta det står Keep away from fire. Vad faan. Vad är syftet? Egentligen?? Själv har jag konstant tänkt på att lägga mitt nyfödda barn bredvid en öppen brasa det första jag gör. Korkat! Varför måste det stå så? Någon amerikan som stämt någon och fått ut ett gäng kronor. Dock ett litet frågetecken då sakerna är made in china. Kan innebära 90% kemikalier. Jag skulle till och med kunna misstänka att det gömmer sig en liten kines där i. Fast samtidigt inte. Det är ju barnkläder. Skillnad när jag köper kläder som är stora som ett tvåmannatält. Då får det plats ett halvt släktträd med kineser. Inget ont om kineser. De är ju väldigt praktiska… =)

Imorgon är det dags för semifinalerna i VM. Det är så härligt att läsa om alla som är så jättepositiva till Sveriges chanser mot Frankrike. Ett Frankrike som vunnit OS, EM, VM… Mot ett Sverige som torskade mot Argentina. Utan Kim. Bara en målis (plus en fotbollsmålis). En Carlén som gått halvskadad. Frankrikes tränare sa att de trodde att Sverige skulle bli en tuff nöt. Tror de är rätt nöjda. Förstå mig rätt, jag HOPPAS att Sverige ska vinna, men har väldigt svårt att TRO på det. Realisten i mig har tagit över…

Vore läckert med en VM final på hemmaplan. Med Sverige som ena lag… Danmark i andra. Det ni! Fast nu tror jag på Spanien – Frankrike.

Hur läckert ska det inte bli med lite Foo Fighters och trevligt sällskap i mitten av Juni?? Precis hur grymt som helst! Första besöket i Sthlm för min del, bortsett från alla handbollsrelaterade besök, men de har bara tillbringats i idrottshallar… Inte så bara i och för sig. Ska bli riktigt spännande. Liten får bli i far- eller morföräldrars sällskap. Så nu vet ni det. =)

Everlong. Är den bra eller brutalbra??


Sommaren är gjord. På det musikaliska planet.

Vad faan hände i morse? Låste dörren efter mig, studsade lätt ner för trappuppgången, öppnade dörren och fick en jävla käftsmäll av moder natur. Jisses Amalia, med -14,5 grader slog hon mig hänsynslöst!

Inte dåligt fräck den kvinnan.

Heter det trappnedgång när man går ner från lägenheten?

Tips till skengravida. Hyr inte en film med förhoppning om att få ha er gravida kvinna som sällskap. Varför?

Varför inte se på film med gravid?
DÄRFÖR!



Inte första gången. Inte sista gången. Graviditeten sliter på stackars Emma. Filmerna (notera plural) har varit av varierad klass, men aldrig så dåliga att det varit filmer att somna in till! Det här är en vanlig mysdag i vårt gemensamma liv.






Jag älskar Emma. Mycket för att nobody puts my baby in the corner! She puts herself there. Hur?


Kolla frustrationen!

Emma ”David-är-oteknisk” Olsson fick för sig att packa upp vår fåtölj i hallen. Problemet? Hallen är minus två kvadratmeter stor. Eller liten. Kika noga in Emmas ansikte. Frustrationen kryper i kroppen och bedjan efter hjälp har skett. Men icke. Jag hämtade kameran. Såååå underbar befrielse att få knäppa ett kort där Emma ”klant” Olsson satt sig i klistret. INTE jag för en gångs skull. Jag fick bli den halvpersiske riddaren som fick rädda min helförbannade gudinna.

Gött.




På tal om gött. Emma har levererat en äppelpaj. Mmmmm… Blev lite smuldeg över. Ska vi dela på den? frågade Emma. HELL NO! Svarade jag och satte i mig allt.

Gött.

Tacket jag fick? Toalettstädning. Kanske välförtjänt?

Ska förresten se nåt på tv idag. Om svensk maffia. Ska bli intressant att se hur den breder ut sig. Kanske ska köpa mig en Puch dakota och starta THIG. The Half Iranie Gangstas.

Skrämmande?

Nej.

Fast kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar