torsdag 20 januari 2011

Vart var min finska kvinna!?!

Knegandet har börjat! Det känns förbenat bra… Arbetsplatsen är (inledningsvis) helt suverän! På skolan där jag börjat är det en öppen attityd och med en enorm drivkraft och vilja att hela tiden bli bättre. Det gör även väldigt mycket att många av mina nya kollegor är i samma ålder som mig. Något som man inte ska ta för givet i skolvärlden där den äldre generationen fortfarande är stor. Känner att jag har ett stort utbyte och vi har mycket gemensamt. Första dagen blev det en studieresa till en annan friskola, tanken var väl suverän, men eftersom jag inte varit på min arbetsplats så var det svårt att jämföra verksamheterna! Vi fem som jobbar (på två olika fritids) hade dock väldigt trevlig och det var skönt att få lite barnfri tid med dem!

Barnfri tid är något, snart, sällsynt. Fast jag längtar dit. Beräkningen säger 29 Januari vilket är nästa lördag. Återigen så skickar jag ett tack till Engelska fotbollsförbundet som valt att lägga en fjantcup då istället för en ligaomgång. Hur snällt är inte det?

En förvirrad Emma tyckte det var onödigt att köpa två brödsorter för att det är synd att tina in bröd i frysen.

Några har läst meningen två gånger men inte fattat.

Tinar man bröd i frysen?

Kan man inte svara på det så… Jaaa… Hoppas du inte flyttat hemifrån. Eller om så är gjort så hoppas att du inte bor ensam.

Typ.

Emma har fått något dille på att ”de” har sagt att man måste tvätta alla barnkläder innan de används på barnet då de innehåller massa kemikalier. Låter förnuftig i och för sig. Men kan inte ”de” skicka någon som viker tvätt? För vi simmar runt bland barnkläder…

Fast…

90% är ju Unitedkläder så jag ska nog ge fasen i att klaga. Vår lägenhet har aldrig varit snyggare.

Kom igen, den här ormen passar ju huuur bra
som helst i spjälsängen! Värd varendra krona...
Skengravida kan också få sina ”dillen”. Vi var i en barnaffär och jag kände hur jag connectade med en orm. Yepp… En lång, tjock orm som jag tänkte kunde passa i spjälsängen. Den har sketroliga ögon.

Kruxet?

750 spänn för en leksak. Det är oftast den skengravide som köper det till sig själv. En leksaksorm… Jaja, men vad faan, vi connectade ju!?





Var och klippte mig för ett tag sen. Eller klippte och klippte, jag ville att de skulle snagga. Det kanske inte kan kallas klippa. Trodde jag. Jisses.

Klev som vanligt in på damfriseringen och ville se den finska tanten komma stapplandes. Icke.

-         Chhhheeenare, Daniel! En turkisk kvinna mötte upp istället. Inte en finsk pensionär.
-         Hej, hej. David var namnet. Svarade jag löjligt svenskt…
-         Okej, Daniel! Kom och sätt dig.

Vad faan.

Jaja. Bit ihop. Går det åt helsike med frisyren så har den ju växt ut om 30min. Så är det att ha iranskt påbrå.

-         Chyr vill doo chlippa?
-         Ehhh… Ta du 2 eller 3 mm så blir det bra.
-         Va? Nej, nej, nej! Går inte!
-         Nähe? Varför inte då, jag vill ha det…
-         Det är för kooort!
-         Jo men jag vill ha det. 
-         Okej, svarade hon.

Jag sjönk, lite orolig, ner i stolen. Hon fipplade med trimmern och började där bak. Skönt tänkte jag! Men något kändes fel. Det var faan inga 2-3mm hon klippte!

-         Är det inte 5 mm du har nu? Frågade jag.
-         Jo jo, men går inte annars. Inte snyggt. Kan inte låta dig gå ut sån. Men tar lite 2-3 mm i
kanten. Vi chkan inte looota folk gå härifrån med en mössa på huvvet.

Satana perkile! Vart var min finska (något för gamla) prinsessa? Hon hade bara ”joo”:at lite, sen hade det varit klart!

Men inte nu.

Alltså det blev ju rätt bra, men det var ju inte det jag ville ja. Det är som att köpa en gris och komma ut med ett får. Det blir säkert bra, men inte det man ville ha.

Jävla korkad jämförelse/liknelse.

Men den stämmer.

1 kommentar:

  1. hahaha vad roliga ni är - och HEJ Emma! Gud vad roligt att di tittat in o hört av dig! Man saknar allt sina dagar på parken ibland.
    Hur mår du? Hur går det? Jisses vad spännande det är innan bebisen tittat ut - man undrar så mycket om hur han/hon ska se ut.
    Ni vet inte könet eller? Här visste vi att det skulle bli en grabb (var vääldigt svårt att missa på UL då han tryckte upp.. ja du förstår.. RAKT mot apparaten) så vi hade namn o allt klart. How about you?
    Hoppas ni slipper bli ett av de paren som kallar sin bebis för knytet, bebis, plutten osv. ett bra tag för att de inte kommer överrens om namn ^^

    Anyways - jag hoppas att allt kommer gå bra för er; Du Emma har ju ett jävla jobb framför dig och David har också en stoor uppgift att klara av. Det är då inte lätt att lugna o stötta en skrikande kvinna som ligger och försöker klämma ut ett barn ;)

    Kramar från oss!

    SvaraRadera