onsdag 5 januari 2011

Liten + United = Sant!

Jag är glad att jag inte är gravid.

Riktigt glad.

Jisses Amalia vad Emma springer på toa ofta! Heeeeela tiden. Vem får skulden för det? Nej, inte jag den här gången, utan Liten får ta den verbala smällen. Stackar`n.

24 dagar till beräknad nedkomst. Framkomst. Uppkomst. Hitkomst. Vad säger man? Skit samma, det väsentliga var att det bara är 24 dagar kvar.

Bara 24 dagar kvar!?!?!?!?!!! Gaaaaaaahhhhhh!! Och vi som måste fixa femtioelva saker innan dess!!! Hjäääääälp!

Oj förlåt, det var Emmas stress och panik som flikade in. Jag känner mig rätt lugn. Förväntansfull.

Vi ska göra en lista.

Jag hatar listor.

Dels så ser man alla måsten som behöver göras och dels så tar det ofta lång tid innan man betar av allt! Nu har jag 24 dagar på mig. Men Liten har väl fått någon gen som är min och det kanske är segheten? Så vi kanske kan vänta oss en viss försening.

Vi ska tydligen fixa en väska med saker i som man ska ha med sig till förlossningen. Ehhh… Ska visst vara lite godis/choklad i. Vad jag funderar över är om det inte ska vara något med till Liten och Emma också? Är det en väska för skengravida?? Då hade jag blivit rörd. Ja, snudd på tårögd faktiskt.

Namn har jag nog skrivit om hundra gånger här. Fast nu… Nu har vi lyckats att få till några pojknamn och några flicknamn som vi kan välja och vraka av. Namnen vi funderar kring är… Näää… Den karamellen suger vi på ett tag till.

Mindre än två veckor kvar på högskolan (puh!) och tur är det. För nu, kära kamrater är det kokta fläsket slängt i farstun. Bara jag tänker på skiten blir jag trött. Vill inte gå dit. Vill inte göra de meningslösa ”måste”-sakerna jag har kvar.

Jag vill blicka framåt.

17 börjar jag på jobbet och det ska bli helt underbart! Längtar dit!

Hur som, hade en tanke med det slängda köttet i farstun. Har funderat på hur jag ska kunna minimera min tid på skolan. Resultat? Jag skiter i avslutningen. Och det känns så jäkla rätt.

Jag är en (självvald) ensamvarg i skolan och vill förbli så. Jag gör det jag ska och sköter mitt. Låter kanske trist men nu är det så. Det finns så mycket annat som tar min tid vid sidan av skolan. Som ger så mycket mer! Som det känns just nu.

Undra hur Liten kommer se ut? Av någon oförklarlig anledning så ser jag en hårboll framför mig. Eller oförklarligt är det väl kanske inte. Ni skulle ha sett vilken hårboll jag var när jag var liten. He he! Det var en kalufs som heter duga det! Ni ska få se en bild, varsågoda:

 Japp, en bild på mig när jag var ca. 6 månader. Hade nog mer hår än Emma när hon var 3 år... =D Bild på det kanske kommer längre fram!? Jaja, nu har ni sett mig som liten. Ja, jag har varit det jag med. Liten alltså.

Förra veckan var vi hos Barnmorskan, hon kände, klämde och hade det roligt.

Ja sen så undersökte hon Emmas mage också.

He he.

Nej men hon har nog inte fått uppleva det innan med vår Liten. Liten var på G och hon fick jobba för att… Jaa… Göra det hon skulle… Lyssna på hjärtljud bland annat.

Det är en fantastisk känsla för övrigt!

Hjärtat tokrusar, förvisso normalt i den åldern, men förmodligen har Liten ärv min fysik.

Grattis.

Efteråt lyxade vi till det lite och käkade Thaimat. Gött som stryk. Men det var inte det jag ville få sagt även om det är en viktig aspekt. Vi pratade då om Barnmorskans skratt och kommentarer om vår livliga Liten. Emma säger då: ”När Liten kommer så kommer han/hon säkert springa runt som en refug!”

Okej. Jag ser att vissa fortfarande inte fattat poängen.

Detta är en form av refug. För den som
inte hade koll på läget!
Den lär inte röra sig allt för mycket.

Å andra sidan så kan det ju vara så att Liten ärvt min fysik. Då kanske det inte är så fel trots allt!?


Liten har utökat sin klädkammare. Har hittat ett par riktigt läckra grejer! Eller, Emma har hittat. Hon börjar fatta tycke för Unitedprylar. Det är en våt dröm som går i uppfyllelse! Senast in i garderoben är en overall och en väst. Döööläckra givetvis!

Undra om vår Liten blir en shoppaholic? Helt okej om sakerna inhandlas på www.manutd.com!





Liten har förresten få se sin första Unitedmatch på nära håll! En klar seger mot Stoke med 2-1! Den stora favoriten? Rafael! Visades stor glädje när Rafael var på språng... En back... Va fasen... Men jaja, låt gå. Det är ju tack och lov inte en målvakt!

Alltid något.



Hjärtat finns hos United i alla fall. Det var dit jag ville komma. Uppfostran har redan påbörjats.

Det ska börjas i tids sägs det ju...

3 kommentarer:

  1. Ni har säkert hört talas om sidan... http://www.makemebabies.com/
    Kan ni inte hålla er om hur liten ser ut kan ni alltid testa här :P
    All lycka till nu i slutspurten!
    Kraaaaam från Lotta

    SvaraRadera
  2. när ska ni sluta lägga ut bilder på Davvas mage i tid och otid? vi vil ju se Emmas!

    SvaraRadera
  3. hahaha härligt davve..
    som en refug?? nja ohlsson är ju inte känd för att vara den vassate kniven i lådan..

    /kk

    SvaraRadera