onsdag 20 februari 2013

Antiklimax!

Gabriels glädje över motorsågen han fått är enorm!

Gabriels eufori över att se motorsågsgubbe såga ner trädet och sedan såga i småbitar var världsklass.

Gabriels pappas eufori över att Gabriel leker med motorsågen 05.30.

Den finns inte.

Det märkte jag igår.

Nu idag märker jag att en motorsåg 05.30 hade varit lyx. Nu är kl 04.30 och jag håller på att...

...förgå.

Så galet trött!

Blev ett riktigt Antiklimax igår på jobbet. Vi fick ett brev under lovet förra veckan. det låg i ett kuvert. många av barnen har varit iväg på olika långa resor och några har skickat brev. på det här stod det inte någon avsändare på kuvertet så det låg ju en spänning i luften! vem har skrivit det mystiska brevet?

Barnen var nyfikna och ville så gärna veta vem det var ifrån. De satt som på nålar när vi skulle öppna det...

...det var en timrapport från en vikarie.

Veckans antiklimax var uppnått. Barnens besvikelse gick att ta på och där satt jag.

Jag började garva, tyckte det var hysteriskt roligt!

En timrapport. Barnen tyckte inte det var lika roligt.

Inte alls.

Antiklimax it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar