onsdag 20 februari 2013

Fantastiskt bemötande - Vad faan hände?

Åkte till en ICA affär för att handla samt hämta ut ett paket. Klockan var efter 20 och jag var ensam i hela affären. Det var soprent på folk.

Bortsett från den där bananletande halviraniern!

Jag.

Nåväl.

Klev fram till kassan, slängde upp mina bananer, mjölkpaket och fyra frallor.

Ja och så ska jag hämta ut det här paketet, sa jag och sträckte fram lappen.

Nej nej, inte i den här kassan, sa han som satt där och såg lite besvärad ut. Du får gå till postens kassa.

Den låg ca 1m bort.

Okej, men jag kan låta grejerna ligga här?

Ja då...

Så jag gick till Postens kassa. Det var ingen där, så jag ringde på klockan.

Då vände killen i kassan på stolen, klev upp, gick två steg och frågade hur han kunde hjälpa mig...

Vad i helvete!?!?!?!?!

Hade han garvat eller liksom sagt att han skämtade så hade jag också garvat åt det, men han var superseriös!!!

Uppträdde som han aldrig sett mig innan.

Jag var själv i en stor jäkla ICA-affär!! Inte så att han kunde blandat ihop mig med någon direkt!

Helt fantastiskt att han inte bytte om till Postiljonutstyrsel och tog fram ett horn och blåste i...

Jag blev helt ställd.

Satte mig i bilen, funderade på vad fasen som hände där inne.

Det var ju fantastiskt roligt!

I efterhand.

Inte där och då. Då var det mest...

Konstigt.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Oj inte visste jag att jag hade det nicket på gmail. Maria Willhans här som garvar till frukosten. Kul att ni har börjat skriva igen!

      Radera