tisdag 26 februari 2013

DOX:Bully

Alltså vad faan.

DOX:BULLY.

Gav den en stund av mitt liv och här sitter jag. Irriterad. Frustrerad. Förbannad. Tankarna snurrar - både som pedagog och förälder.

En dokumentär om mobbing och utfrysning i USA.

Nu är händelserna i dokumentären från USA men det vore ju naivt att tro att det inte existerar här i Sverige också. Även om jag är övertygad om att vi är bra mycket bättre på att bemöta problematiken. Men det är klart att vi inte är helt befriade - det hade varit befängt att tro.

Den där jävla biträdande rektorn (med flera andra vuxna) som är med i dokumentären... Med sånt agerande från en vuxen människa så är det inte konstigt att det ser ut som det gör... Faan, man kokar inombords!

Skriver jag på ett djupare plan blir det nog en avhandling och det orkar jag inte med. Den gör jag inombords istället...

Den rörde upp många känslor.

Än mer när man tänker på sin egen ängel, som en vacker dag ska kliva in i skolan/idrotten/ungdomen. Jag hoppas då att han möter bra mycket bättre vuxna förebilder än de som avspeglas i dokumentären...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar