söndag 14 augusti 2011

5x7 meter!

Förra inlägget handlade som ni märkte bara om mig. Men i min familj finns det två till. David och Gabriel. Mina grabbar. Båda två får mig dagligen att skratta, men i onsdags när David kom hem efter att ha varit på Coop Bygg för att köpa en presenning, så fullkomligt bröt jag ihop av skratt. Han hade som sagt blivit utsänd av mig för att köpa en presenning som vi kunde täcka över våra fönster med. Ja, vi ska nämligen byta fönster och i väntan på att de nya ska bli monterade måste de givetvis stå skyddade ifrån regn. Hur som, ordern var att köpa en presenning. "Köp den minsta du hittar, för det kommer inte behövas mycket", sa jag uttryckligen till David innan han åkte.

Förstå då min reaktion när jag tittar ut genom fönstret och ser hur David försöker veckla ut en megapresenning på gräsmattan. 5x7 meter plast. Jag bröt ihop! "Meeen, det var den minsta de hade" sa David. "Eller ja, iallafall den minsta jag hittade...."

Det är min Davva det! Han gör alla saker på sitt lilla egna sätt helt enkelt. Ibland med bättre resultat än andra gånger. Onekligen...

Notera att det inte är hela presenningen som syns på bilden eftersom den fortfarande är vikt...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar