fredag 19 augusti 2011

Things I didn't do one year ago...

- För ett år sedan så spenderade jag inte 80 procent av min vakna tid på golvet för att någon trivs bäst där.

- För ett år sedan så satt jag inte och kollade på en skärmsläckare i fem minuter bara för att någon tyckte att den är fin.

- För ett år sedan kollade jag inte på Mora Träsk varje kväll för att någon varvar ner bäst så.

- För ett år sedan stod jag inte och fuldansade och sjöng "skaka rumpa, skaka rumpa" för att få någon att skratta.

- För ett år sedan ålade jag mig inte ut ur sovrummet på grund av att någon nästan alltid vaknar av knarret som uppstår när man går på golvet.

- För ett år sedan blev jag inte så glad som jag blir nu när jag känner lukten av en bajsblöja eftersom det betyder att någons mage är i balans.

- För ett år sedan hade jag inte ett såhär välstädat golv eftersom det inte fanns någon som låg där hela tiden och som då och då väljer att smaka lite på parketten.

- För ett år sedan gick jag inte upp i ottan på helgerna tack vare att någon vaknar, är hungrig och vill leka.

- För ett år sedan sov jag aldrig med en plastenhet bredvid huvudkudden för att kunna höra ifall någon vaknar på natten och vill ha mat.

- För ett år sedan gjorde jag gjorde jag inte "nummer två" med öppen toalettdörr för att samtidigt ha koll på och roa någon.

- För ett år sedan lekte jag inte tittut en hel bilresa för att någon ogillar att sitta fastspänd så länge.


Livet för ett år sedan såg helt enkelt inte riktigt ut som livet idag. Någon har förändrat allt. Vissa grejjer man gör ibland känns helknas och det är inte utan att man ibland undrar vad sjutton grannen skulle tro om han fick syn på en. But who cares? Allt jag gör, gör jag för någon. Och någon är inte vem som helst, utan min alldeles underbara son Gabriel såklart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar