torsdag 18 augusti 2011

Undeniably an original!

Kaffe. Vad voro livet utan denna dryck? Vad voro jag utan denna dryck? Förmodligen en orkeslös hög på golvet. Ja, så känns det idag iallafall. Kanske inte den mest upplivande inledningen på ett blogginlägg, men så är detta också en morgon då jag inte känner mig särskilt upplivad. Det är grått ute, Gabriel har varit jättesvår att natta de senaste fyra dagarna och har sovit halvdant både på natten och dagen vilket resulterar i att jag gjort detsamma, snickarna är inte klara med fönstrena och tråkiga nyheter nådde mig tyvärr tidigare i veckan. Och alla ni kaffeälskare där ute, ni vet vad jag snackar om när jag skriver att det är dagar som dessa som kaffet känns ovärderligt. Beroende? Oh yes. And I intend to remain so.

Det är också dagar som dessa som man verkligen behöver fokusera på allt som är gott och positivt med livet, för att kunna hämta kraft därifrån. Och idag gläds jag verkligen över Gabriel och David, över min familj, över mina otroligt fina vänner och över mitt hus. Gud har verkligen välsignat mig med kärlek i stora mängder.

Det är också under dagar som dessa som man behöver roligheter och skratt som allra mest. Och roligt var det bland annat i morse när jag kom på David med att blöta ned en bunt hushållspapper och lägga i en liten plastpåse. Jag frågade vad han sysslade med. "Jo, jag behöver det till rutan i bilen. Måste torka bort lite äpple. Jag skulle slänga ut en skrutt igår, men så hade jag glömt bort att veva ner rutan..." Ha ha ha! Såå himla kul!! Jag hade lätt kunnat betala mycket för att vara med på den bilresan och bevittnat det! Min goa, goa Davva! Undeniably an original! That's for sure!

Andra härliga saker att glädjas åt är till exempel stunder som dessa. Här kommer ett av de videoklipp som David aldrig hade tålamod att ladda upp häromkvällen (läs natten). Nedan kan ni se verkligheten bakom alla kort på Gabriel som ler under Uniteds matcher. Det är egentligen inte Rooneys snygga mål som får honom att dra på smilbanden, utan givetvis jag, hans störtroliga morsa! =) Enjoy!



Nu vaknade Gabriel, så här hinns det inte skrivas mer. Nu ska här gosas och njutas av livet. Och just idag kan jag inte komma på något bättre soundtrack än Hoffmaestro med låten Seize the day.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar