lördag 6 augusti 2011

Sex säljer!

Visst gör det? Har inte tänkt skriva om sånt här, men det lockar alltid läsare. Är det att det är så mycket tabu kring det kanske? Hur som. Där avrundar jag det.

Nästan.

En fundering jag har är att jag imponeras av kvinnor emellanåt. De avgör om män är bra älskare. Det är skickligt! Särskilt när de bara har någon halvminut - minut på sig. Hatten av! I normala fall så är kvinnor ett veligt släkte och har oftast svårt att besluta. Ja, jag generaliserar. Jag gör det för att jag vet att det är en övervägande majoritet som faller inom mitt påstående.

Nu är det avrundat.

Var på promenad med Gabriel för ett tag sedan, utforskade Kransmossen med barnvagn. Passerade fotbollsplanerna och då drar vattenspridarna igång. Vilket i sig är väldigt bra för planerna, men vattenstrålarna går en bra bit utanför planen och jag och Gabriel fick en lite oväntad dusch. Det tackar vi Borås Stad för. Generositeten är på topp.

Första träningen är gjord med Mariedal IKs C-lag. Unga mot gamla och det var utskåpning. 5-0 i första och i andra matchen var det länge lika, tills dess att ett internationellt nyförvärv spräckte nollan och det rann iväg till 4-0. Två segrar, inget insläppt och ett gjort mål. Det blev nog även min sista träning. Ofta sägs det att man ska lägga av när man är på topp och bättre än så här blir det inte!

I övrigt ett rätt bra träningsschema. En träning i veckan och då match. Lagom seriöst.

Jag, Emma och Gabriel satt och kikade på Mora Träsk häromdagen. Mysigt värre. Gabriel är uppfostrad väl och tog tag i dvd-kontrollen. Stoppade den sedvanligt i munnen varpå det kommer upp "Oigenkännlig inmatning" som felmeddelande på TV:n. Gav oss ett rejält skratt!

Idag så begav vi oss till Freeport för att handla kläder. Precis när vi skulle lämna huset levererar mini-me ett rejäl spya på Emma och sig själv. Hans timing är under all kritik. Totalt värdelös! Vi strosade omkring där ett tag innan vi begav oss mot Liseberg! Efter evigheters letande hittade vi en parkering. Packade ur alla saker och skulle precis börja gå då Gabriel...

Ja ni fattar. Helt under isen med sin timing. Ungefär som jag med mina skämt. Är säkert min gen han fått. Opps...

På tal om skämt, Emma garvar sällan åt mina skämt. Det ska mycket till. Däremot kan hon garva hejdlöst när jag säger något som är avsett att vara seriöst. Snart nio år tillsammans och kommunikationen är inte hundraprocentig, skulle man väl kunna säga. Skriva.

Jag hade laddat för att åka "farfars bilar" med Gabriel. Icke. Satan i gatan vilken kö. Vad gjorde alla där?

Istället begav vi oss mot hjulen, här skulle det liras. Jag sa innan att vi skulle lira tills Gabriel hade med sig ett djur hem. Punkt. Vi klev fram och jag lärde Gabriel att 16 är det vinnande numret i längden. Keanes gamla nummer. Första varvet körde igång. 17 vann en stjärnvinst. Vad faan.

25kr senare blev det ett första pris till Gabriel, en färgglad papegoja.

Den räddade dagen kan man säga, eftersom vi smartasses hade åkt ifrån hans två favorit-tigrar. Inte okej.

Lustigt att det blev en papegoja.

Då hade jag två i bilen på väg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar