onsdag 24 augusti 2011

Varför firar ingen mig?

Det är sällan jag är ledsen över att folk inte grattar mig. Snarare tvärt om. Skönt om det blir så lite uppmärksamhet som möjligt. Hela mitt liv får nästan vara i störssssta möjligaaa tysssssssstnad. Fast idag, kamrater. Min dag. Och den sket ni i. Tack för det.

Det är ju köttbullens dag idag.

Känner mig seg i kroppen och det är mycket kropp... Innebär att jag är vrålseg. Emma och Gabriel sover medan jag och farsan ska kolla når europakval för nåt engelsk lag. Har förträngt namnet. När vi ändå pratar Emma och farsan...

...Emma till farsan: Är du kvar tills du åker?

Ehhh....

Svårt att inte säga "ja" på den genomtänkta frågan.

Gick till frissan idag.

"Chenare Daniel!"

Helvete. Inte igen. Hon är så jävla jobbig. Jobbar måndagar och onsdagar. Aldrig mer klippning på någon av de dagarna. Det började direkt.

Fick inte snagga som jag ville. Men kom igen...

Det tog 25-30min. Brukar ta tio. Kändes som hon klippte "i luften". Höll på att fiffla med en sax, men då hade jag ju redan snaggat mig. Löjligt.

Skönt när jag var klar. Tills jag skulle betala. 270 spänn.

270!?! Vad faan, jag har bara betalat 200 tidigare och det i mååånga år. Svarade jag. Fast minus svordom.

Hennes svar?

Jag tar egna priser. Eh? Men så töntig jag är så betalade jag till slut och gick ut. Muttrade hela bilresan hem och är fortfarande irriterad. Så jävla feg.

Ringde försäkringskassan tidigare idag. Hade magsår innan. Brukar ju ta 30-45 min när man ringer stora företag och så.

Du har plats 57.

Nej det är inte sant tänkte jag. Varpå jag blev glatt överraskad:

Väntetiden beräknas till tre minuter och vi har 114 handläggare. 

Så jäkla bra! Jag brukar säga när nåt är kass men nu är det dags för lite rosor. För jäkla bra Försäkringskassan!! Knappt två minuter tog det. Helt suveränt!

Välkommen till Telia. Det är 3 före i kön. Beräknad väntetid Halva ditt liv och vi skiter i vilket...

Tack Försäkringskassan! Härlig service.

Gabriel fick idag smaka på "sötnosens sötpotatisgryta". Sötpotatis, köttfärs och vitlök. Emma "Kryddan" Olsson som är kryddskadad öste på vitlöksklyftor och det låg en nätt doft i hela huset. Hur fasen ska han reagera på det här? Tänkte jag i mitt stilla sinne.

Han totalälskade det!

Tack Gabriel! Härlig matglädje.

Tänk om han fått väntat en halvtimme på servicen.

Telia.

Han hade skrikigt er i konkurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar