tisdag 19 oktober 2010

Ett virrvarr av tankar!

Det är inte allt för lång tid kvar av utbildningen – men jag skulle ljuga om jag sa att jag var ledsen över det! Var igår på högskolan för första gången och träffade studiegruppen. Det i sig var trevligt, men oj vad tydligt man märkte att alla bara ville därifrån! Tror egentligen att de flesta känner likadant – att det är bra nu. Det är nu det är dags att gå vidare och ge sig ut i arbetslivet (igen). Längtar faktiskt dit, att få omsätta den kunskap man tillägnat sig och göra lite nytta. Samt att även då börja betala av CSN lånet…

Var på en intervju igår, på en föreståndartjänst och har en ny på fredag förmiddag. Spännande att det i alla fall rör lite på sig. Sen får man väl se vart det landar! Det är ett visst pendlingsavstånd till stället jag ska till på fredag. Men ibland tar det nästan 30 min när man ska till andra sidan stan här i Borås, så det är väl egentligen inte någon större skillnad!

Känner mig fortsatt lite trött och matt. Inte trodde jag att 218 minuter på Ullared skulle bli en sån käftsmäll! Känns väl som en hangover, även om jag inte har mycket erfarenhet av det då jag inte dricker alkohol. Får ofta frågan varför? Personer som jag inte känner så väl som frågar om varför, frågar ofta om det har med religion att göra eller så. Men nej. Jag tycker inte det är särskilt gott – så enkelt är det. ”Ruset” och efterverkningarna det ger kan jag klara mig utan, Ullaredsupplevelsen är så nära jag kommer. Har varit trött i två-tre dagar nu.

Det fanns dock en sak som imponerade på mig när vi var där. Det var att chefen här hemma höll sig i kragen och gick inte lös på massa krimskrams utan var fokuserad på det vi verkligen behövde: En vetevärmare, en handväska och… och… sen var det inget mer. Kära vänner, DET är en riktigt bra prestation! All heder åt Emma!

Funderar lite kring termen ”Världens bästa/godaste”. Det är egentligen en rätt meningslös benämning. När det gäller smak så innebär väl det att exempelvis alla i hela världen måste ha smakat på all choklad i världen och komma överens, för att då kunna säga att det är världens bästa/godaste? Detsamma med all mat, godis, drycker och så vidare. Same same. Världens bästa fotbollslag, är det dem som vinner VM? Hur vet man det? Om lag A och B möter varandra i semifinal 1 och lag C och D i semifinal två. A och C vinner sina matcher, lag C vinner sedan finalen, men vad säger att lag C skulle slå lag B? Det kan ju ha varit ett lag som passade lag C sämre. Så ett förbestämt spelschema där man ”vet” vilka som möter vilka ska kunna kora världens bästa lag? Problemet är väl att spelschemat delas upp i två sidor, men vad säger att det bästa laget från sida 1 slår lagen från sida 2. Så, summa summarum – kan man någonsin kora världens bästa lag och säkerställa att det verkligen är så?

Sluta tänk för faan.

Vad hände egentligen förra gången jag var hos tandläkaren? Nog för att jag var lite småirriterad och så för att jag hade så förbenat ont i en tand. Fast i morse slog det mig – varför i hela fridens namn har jag en rosa-vit-orange tandborste? Så fruktansvärt ful.

Rosa? Inte riktigt min färg. Bortsett från att den passar min personlighet… =)

Imorgon dags för Champions League. United – Bursaspor. Det är dags att vakna nu, United. Om vi ändå pratat världens bästa…. ”Champions League”, vilket missvisande namn. I England går de tre bästa lagen dit och det fjärde får kvala. Vad fasen är det för Champions som kommer fyra? Äh, byt namn. Europa League kanske hade passat bättre som namn för den högklassiga turneringen?

Men sluta tänk nu då för fasen!

Till helgen siktas skutan mot Skövde, dags att träffa päronen igen. Förhoppningsvis även morfar och moster Monica! Det var ett litet tag sedan nu, så det ska bli himla trevligt. Ska även på lördag hinna med en sväng till Tibro där det är dags för kamelerna att spela match. Det har gått löjligt bra inledningsvis, tre raka segrar och +50 i målskillnad. Fast nu börjar matcherna mot de tuffare lagen, så dags att spetsa till det hela lite till! Tror förresten den där träningsturneringen den 6-7 kommer att göra susen! Då blir det idel matcher mot tufft motstånd. Man måste möta de bästa för att utvecklas… Så enkelt är det.

Jag begraver härmed Dagens Graviditets Dilemma och introducerar istället…

Dagens Five-Across-The-Face: Låt en gravid kvinna få ha sin beskärda del av sängen och lite till. Mest som en säkerhetsåtgärd. Annars kommer du, som skengravid sambo, att få några vassa armbågar under natten och kanske de ännu värre kommentarerna dagen efter...

E: ”Har du sovit gott?” 
D: ”Eh, ja tack det har jag väl”
E: ”Kul för dig, för jag…”

Sen är den dagen körd. Du kan inte vinna. Bara att börja smöra så kanske du tillåts att zappa runt som vanligt på text-tv sedan på kvällen.

Ta lärdomen i ett förebyggande syfte. En dag utan text-tv är ingen bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar