lördag 30 oktober 2010

Vad vore väl en bal på slottet?

Att vakna upp och veta att
man ska städa hela dagen är
riktigt dålig skit!
Om en timma inleds den stora städhelgen här i lägenheten på Vindelgatan. Tanken var givetvis (som alltid) att börja den mycket, mycket tidigare. Vi hade bokat tvättid mellan 8-12 i morse och i vanlig ordning vaknade vi när klockan ringde halv åtta, tänkte en tanke om att vi borde gå upp och somnade sedan om. Jag vaknade igen vid nio, David vid halv tio. Sedan låg vi och pratade i sängen i en timma. Bara för att fördröja städandet. Hur kul är det liksom? En städning av de mått som vi står inför nu, det är riktigt dåligt skit! Tummen ner för det! Noll av fem toasts helt enkelt!

David skickades iväg för att köpa frallor. Ja, en frallfrukost med tidningen framför sig är ett måste en lördag (och sedan fördröjer det ju städningen lite till faktiskt). Därtill behövdes det handlas så roliga saker som disktrasor, stora soppåsar, dammsugarpåsar och liknande för dagens uppgifter. Och så kan det ju hända att julmust och griljerad skinka även skrevs upp på den inköpslista jag sms:ade honom. =) Ja, för så måste jag göra med min karl förstår ni. Sms:a inköpslistor vill säga. Om jag börjar rabbla upp en massa saker som vi behöver köpa hem när vi pratar i telefon så avslutar han alltid det samtalet med att: "Du kan väl sms:a detta till mig, annars glömmer jag!" Så precis som så många andra kvinnor så tvingas jag ibland att tänka för två. Men det gör ingenting, för han är rätt grym på andra saker min David. Och nej då tänkte jag inte nödvändigtvis på att vara händig, att minnas hur man kör till olika ställen eller vart han har lagt saker och ting i lägenheten, att tvätta vittvätt och sånt där. Han är bra på annat! Typ som text-tv, beställa Manchester United-saker, hamstra sockar och sånt där.

Nu kom han hem förresten och vet ni vad han har köpt?! En hel back med julmust! Lyckan i det liksom. Jag kanske borde skriva med att han är bra på att göra mig lycklig också. Ja, det är han rent av världsbäst på!! Nu ser jag plötsligt en ljusning med den här städhelgen. Den kanske kan gå vår väg ändå. Vi får tro och satsa på det. Men först, frallfrulle och en flaska julmust....

//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar