söndag 17 oktober 2010

Montera ihop IKEA-byråer? Check!

Sanna mina ord gott folk! Under kan fortfarande ske! Ni håller väl i er nu va? Båda våra byråer från IKEA är nu ihopskruvade och placerade på de tänkta ställena i lägenheten. Det trodde ni inte va? Det tog oss bara två veckor. Inte helt illa. Nästan nytt rekord. Eller iallafall ett tangerat personbästa.

Elin läser instruktionerna
 Den första byrån stod klar i måndags. Redan i bilen på väg hem från jobbet bestämde jag mig för att den bannemig skulle vara ihopskruvad och klar innan jag gick och la mig och när jag bestämmer mig så jobbar jag på oavbrutet tills målet är nått. Så också i måndags. Någonstans vid halv tiotiden så passerades nog maxgränsen för hur mycket jag orkade med, men enveten som jag kan bli i de lägena så fortsatte jag ändå. Med facit i hand var detta givetvis inte ett klokt drag. För när byråjäkeln väl var klar, så överföll tröttheten och värken mig med full kraft och nu såhär i efterhand vet inte om jag kan säga att resultatet var värt priset som det kostade mig att ta mig dit. Lyckligvis var syrran här och hjälpte mig med alla de bökiga delarna inledningsvis, utan henne så vet jag inte hur det hade gått.


Såhär glad var David när han gjorde byrån barnsäker
Den andra byrån blev klar i fredags och nu kommer vi till det stora chockbeskedet. Denna gång assisterades jag av ingen mindre än min sambo David Payani Gunnarsson. Ni som känner honom vet att denna nyhet egentligen är värd att publiceras på löpsidorna till Sveriges stora tidningar, men denna blogg får duga. David fick dessutom den stora äran att montera delen som ska göra byrån barnsäker. Elin gjorde den delen i måndags och jag såg då hur krångligt det var, så jag tänkte att det ska jag allt låta David göra. När han väl är med och hjälper till kan han gott få jobba lite. (Ha ha ha....oh yes, I'm still laughing!)

Igår var vi på Ullared tillsammans med våra goda vänner Peter och Malin från Skövde. En utförlig update om hur det gick kan väntas senare. Nu ska jag iväg och jobba nämligen!

Peace!

//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar