lördag 30 oktober 2010

Graviditet och schizofreni - Går hand i hand?

Kan väl lika gärna fortsätta här. Har precis skrivit 3 sidor om seriefinalen mot Lidköping. Det blev en trevlig historia! Läs mer: www.laget.se/borashk9495

Det här med jul börjar bli lite jobbigt. Ja, inte så lite heller. Idag köpte Emma ”juleskum”.  Clementiner, godis, pepparkakor och julmust. Undra om vi ska öppna julklapparna som vi inte ska köpa imorgon?

Vi säger alltid att vi inte ska köpa något. Men visst är det så att man inte vill stå där med långnäsa och röda kinder när ens käresta räcker över en present. Eller julklapp kanske det heter. ”Jag trodde inte att vi skulle köpa något i år…” Säg det till en gravid kvinna och de där örfilarna lär hagla till nästa jul.

Fortsätter på jultemat. Satt och lyssnade på radio, kan det varit igår? Då började dem diskutera julvärd i TV. Vem ska vara det i år. Ärligt talat. Bryr sig någon? Är det inte Arne Weise så är det ju helt jävla ointressant. Där har jag och Allan Svensson en gemensam syn på trygghets vardagen.

Jisses, vilken lust jag fick att kika på Rena Rama Rolf. Fick jag inte det av brorsan i julklapp något år. Innan vi började köpa massa struntsaker?
Motsatsen mot strunt är ostrunt och jag har idag handlat mycket ostrunt. United nappar till liten, två united tröjor, united halsduk, united mössa, united vantar. Ungen kommer ju i Januari/Februari inte fasen ska lite behöva frysa?

Älskling jag har köpt vår gemensamma julklapp. 700 spänn. Julen är räddad!

Välinvesterat! Inte varje jul det är det.

En lättnad i livet. Inte United-grejerna även om jag förstår om Ni tänker så. Fick idag klart med ett jobb som drar igång den 17 Januari. Heltid och tillsvidare. Bäst av allt? Gratis mat. Yihaa! Emma kan vara lugn. Jag kommer äta något annat än kebabrullar och skogaholm. Men det är gött…

I Mölnlycke ligger skolan, Fridaskolan, närmare bestämt. I SAAB:s gamla lokaler. Kul att få vara med att starta upp något nytt!

Det där med att bli pappa. Det börjar kännas nu. Verkligt. Mest för att vi fått lyssna på hjärtljud, vilket lät som ett trumsolo. Ska tydligen vara så dock. Det var ju inte lite nervös man blev då. Faan, dåligt flås som sin far, redan innan liten kommit till jorden. Kan väl få en chans i alla fall. =)

Det känns stort.

Men större känns morgondagen. Då ska vi storstäda och beta av en hel tvätthög. Nu menar jag inte storstäda, utan STORstäda. Efter våra renoveringar så är det damm i hela lägenheten. Det är STORT. Fast i mer negativ mening.

Notis: Var lugna, jag har inte gjort något av jobbet. Mer pålitliga pojkar/gubbar.

Jag tror att liten kommer bli en big spender. Så mycket vi spenderar innan liten ens gjort oss sällskap ute i verkligheten så kan det inte bli annat. Vi ska bara kolla på ett ställa som rear ut barnkläder. Tusen spänn. Tjoff! Tack för det Annika. Nästa gång du får en bra idé, ta den med mig först. Tack. *ler*

In på Unitedshoppen ytterligare 700 spänn. ”Se där ja, du lägger ju ut massa pengar du med.” Skitsnack!

Det är ju i utbildningssyfte!

Att spendera pengar får mig att tänka på en kiosk, och något som inte är en kioskvältare är att transkibera intervjuer. Herregud… Vem kom på det meningslösa arbetet? Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play. Lyssna, pausa, skriv, play.

Hur kul är det efter 3 timmar?

Hur kul är det att höra sin egen röst? Jag inte bara ser ut som en Michelingubbe, jag låter ju som en också. Kan man låta som en Michelingubbe?

Tydligen.

Dagens Five-across-the-face: Min kind är förskonad. Idag fick hela jäkla ICA, graviditeten och smaklökarna så många five-across-the-face så de lär nog inte bråka med Emma igen. Graviditeten fick första kängan – fasen, får inte käka salami. ICA – deras jäkla ostar smakar ingenting. Smaklökarna – De fungerar nog inte, för sjutton.

Notis: Detta var en censurerad och förkortad barnversion.

Är schizofreni vanligt förekommande hos gravida? Ena stunden strålande glad och andra som ett vandrande åskmoln… Pustar och frustar! Tjuren Ferdinand. Gamla tanter med kundvagnar och käppar är som en våt dröm i affären. En fredag. Klockan 16. När ens gravida sambo är stressad.

Men jag är lycklig för det.

För Emma åkte till Tibro.

1 kommentar:

  1. Grattis till jobbet David. Låter spännande. Härligt att du fortsätter att investera i fina gåvor till barnet. Han/hon kommer säkert bli en väldigt klok människa som har sina sympatier hos rätt fotbollslag.

    Underhållande läsning. BTW transkribering väntar för mig i nästa vecka, inget att se framemot då med andra ord?

    /Robin

    SvaraRadera