onsdag 27 oktober 2010

I sock!

Men först. Stackars alla ungdomar och vuxna idag som även dem fallit pladask för låten, en av årets största hits: Skaka rumpa. En måttligt genomtänkt text, milt sagt.

”Ursäkta mig nu alla beniga tjejer
lyssna på vad bananen säger
kött fifaan eat some more
sluta se ut som en crackwhore”

”Mamma/Pappa, vad betyder Crackwhore?” Grattis föräldrar. Stackars föräldrar av idag. Eller ungarna som behöver matas med all skit. Det var faktiskt bättre förr! Sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Jag är uppväxt med bra mycket djupare texter som till exempel:

”Scabba-dabba-dobbie-dibbi-dabbadi-dabbadi-damb-doddeli-doddeli-bdolmbodmobdolm…” och så vidare.

Scatman John. Högklassigt! Alla dagar i veckan. DET var en djup text om livets alla med- och motgångar. Eller inte. Tur att man med dagens teknik kan få återuppleva det, eller visa för unga idag vad vi är uppväxta med:

http://www.youtube.com/watch?v=y2wMsnE2cvI

Undra hur många som egentligen trodde att det var skattmasen han sjöng om? Jag trodde det. Tur att jag blivit vis... visare. För er (jag vet att ni finns) som fortfarande tror det är skattmasen, så har ni fel, det en sång(?)stil. Tydligen.

Scatman John hade fler låtar, som till exempel “Paa Pee Poo Pae Po”.

Skaka rumpa. Så ytligt.

I sock! Yes I do. Det är något speciellt med strumpor. Eller som Emma var inne på, det är något speciellt att hänga upp tvätten när maskinen är full med strumpor. Hur roligt är det? Ruskigt nedslående när man försiktigt kikar in i tvättmaskinen vid tömning och se att det är 128 strumpor som ska sorteras upp i par efter märke, färg och slitage. Det är inte kul.

Känslan att ta på sig ett par nya mjuka strumpor är härlig, något som bör upplevas varje dag. År ut och år in. Målet är ett par för varje dag. Hade varit kanon!

Engångsstrumpor? Fixa det och jag är första/största kunden!

På tal om konsumtion. Såg en tjej från Skövde (numera stockholm, som tur är!?) på Lyxfällan. Vilket ljushuvud. Måste ha varit ett riggat program var känslan när jag satt där, helt förundrat. En känsla som bestod genom hela programmet.

Jag satt igår och slökollade på TV, fick under zappningen på ”Bartenderskolan” och efter 30s… ”Åhhhh! En såååå glammig väska!!!” Skjut mig, var första känslan. Hon var där med. Lika korkad och urblåst. Är hon sådan? Stackars omgivning. Inte för att Bartenderskolan är något jag kommer följa, men den irriterande rösten störde min nedvarvning av dagen…

Grattis Skövde – Hon har flyttat!

Tyvärr Sthlm – Hon är er!

En spännande, intensiv fortsättning på min vecka väntar… Idag är det skriva, fixa i lägenheten, jobba, handboll. Imorgon ska jag göra intervjuer, skriva och så vidare. Nej det här var inget upplyftande. Skit samma. Vissa saker är kanske härliga, men det är fortfarande måsten.

Jag går vidare…

Chicarito levererade en pärla igår! Han kan bli något den där killen. Kanske är läge för att sälja bulgaren och satsa på honom tillsammans med Rooney?

Dagens Five-across-the-face: ”Vad fasen har du gjort med toan? Det går inte spola!”

Nej, det är frågan – vad hade JAG gjort? Varför skulle det vara jag som gjort något?? Har förstått att det ligger i mitt uppdrag som skengravid att ta alla påhopp, all irritation och allt vad det nu är. Åter till ämnet, jag har inte en susning vad som hänt. Varför fylls inte vattnet på efter att man spolat? Finns det någon som har en aning om vad man gör åt saken? Jag kollade (ordagrant) på toalettstolen, men den började inte fungera för det. Försökte stirra ut den. Mitt nästa drag är att flytta på alla gipsskivor som täcker vår andra toa. Då har vi en som fungerar i alla fall. För stunden. Sicken problemlösare jag är!

Men ärligt – vad fasen gör man åt saken? Jag har inte en aning…

Bilden som Emma la upp på vår tillfälliga sovplats ser ju rätt så mysig ut. Dock förtäljer den inte hela historien! Det ser ut som faan i hela lägenheten i övrigt. Hoppas att Dan kan komma och måla torsdag/fredag så att vi kan köra ett storröj i helgen och börja leva igen! Vore en lögn att säga att det är så upplyftande att sitta här i lägenheten och försöka fokusera på en C-uppsats.

Visste ni att den vanligaste sjukskrivningen i Skåne just nu är Ryggskott?

Lite kul i all misär.

Är det bara jag som behöver gå på toa efter att den där förbannande Ramlösa reklamen varit på Spotify? Porlande ljud är inget bra.

Den där väggen som så många springer in i, jag tror jag börjar se den… Skulle ljuga om jag sa att det inte börjar bli påfrestande att bo i en lägenhet som ”renoveras”, en C-uppsats, fullt med handboll, jakten på jobb… Det tär. Även om det är roligt stundtals. Är bara orolig för att det ska bli en kravkänsla istället för en positiv energikälla.

Den vakne noterade att jag inte skrev ”en gravid sambo” i stycken innan. Hon är ett eget kapitel. Fast just nu är hon helt okej. Så jag tänkte att jag utelämnar Emma och ”liten” för en gångs skull. Det förtjänar hon, eller dem snarare. Den här gången.

Om man skulle ta och blunda och försöka ta sig till köket kanske.

Har ju inte läst BT idag. Dags nu. Snart måste jag börja stressa igång med allt annat. Ska jobba kl. 15. Smart drag där David.

Först måste dagens strumpor tas på. En stund av njutning! Mmmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar