lördag 9 oktober 2010

Vinnare? Inte jämt...

Herrarna förlorade bortamatchen mot HP Skövde 90 igår, men tydligen hade de presterat grym handboll ändå. Läs gärna matchreferatet här! Kan inte säga annat än att det hade varit ruggigt kul att va med där uppe, men som jag mådde igår så hade det inte gått. Jag inser ju det.

Just nu går jag och småplockar här i lägenheten. Den ser nämligen ut som en krigszon här med kartonger, tvätt, mina jobbgrejjer, Davids handbolls- och skolgrejjer, damm och skit överallt. Inte kul! Hade egentligen tänkt att ägna en del av dagen åt att planera lite jobbgrejjer i lugn och ro för att undvika den allt för vanliga halvstressiga "dagen innan-planeringen", men jag kan inte slappna av eller fokusera när det ser ut som det gör här hemma. Tro mig, jag har försökt. Senaste prövoperioden varade i tre och ett halvt år. Så jag vet, det går inte. Jag tror inte att jag lyckades skriva en enda inlämning eller plugga till en enda tenta på högskolan om det inte var välstädat hemma först. Rätt jobbig fix idé egentligen, men sen var det ju allt som oftast välstädat också. Annat är det nu. Förra lördagen lovade David att han skulle ta disken. Under veckan har diskberget växt och besticken börjat ta slut. Igår tog han disken innan han stack till hallen för sista träningen med tjejerna innan USM. Igår. I say no more. Vi är kassa båda två. Säger efter varje storstädning att nu måste vi bannemig skärpa oss och plocka undan direkt så att det inte behöver växa till sådana projekt varje gång. Vi lyckas aldrig. När det gäller städning är ingen av oss några vinnare direkt.

Annars så är det en sån där dag igen då jag toksaknar handbollen. Jag längtar efter saker som att få vakna på morgonen till en matchdag, få dra på hög musik, packa matchväskan och ladda här hemma. Jag längtar efter att få checka kaffet med KK, ta en promenad upp till hemmamatchen eller sitta i en bil/buss med lagpolarna till en bortamatch. Jag saknar känslan av att dra på mig värmebrallorna och matchstället och värma upp inför match. Jag saknar att lira, att få göra räddningar och att kasta långa utkast. Klister på händerna. Känslan av att bara få ta ut sig helt. Blåmärkena efter bollarna. Träningsvärken. Allt det saknar jag och mycket, mycket mer! Listan skulle kunna göras så sjukt lång!

Fick nyss några visdomsord på FB av en kollega till mig. Hon skrev "Sörj inte det du inte har just nu, Emma! Ta vara på dagen och njut av det du har nu!!!!!" och hon har ju så grymt rätt! Självklart njuter jag av det jag har nu. Det är fantastiskt att det faktiskt spirar ett nytt liv inuti mig och känslan när vår liten rör sig därinne är oslagbar! Skulle verkligen inte vilja byta bort det mot något. Ibland vill jag ha båda bara, även fast jag vet att det inte går att ha kvar kakan och äta av den samtidigt. Jag har gjort mitt val, det känns helrätt och jag vet att handbollen finns kvar nästa säsong också. Fast jag kan inte förneka att jag saknar det. Vissa dagar mer än andra. Och idag är en sådan dag...

Men så var det ju det här med städningen idag också ja...
Kanske dags att avrunda skrivandet nu...

//Emma

1 kommentar:

  1. Visdomsordet gick rakt in i hjärtat, så klokt sagt!

    Allt bra med dig Emma? Kramas

    Ny blogg förresten: http://www.mysvarld.blogspot.com/

    SvaraRadera