fredag 15 oktober 2010

Min åsnebakdel!

I morse då jag skulle bege mig till den sista dagen med praktik så var det sista som Emma sa: ”Passa på och ha roligt, det är din sista praktikdag någonsin…”

Vilken reality check.

Samtidigt är det väldigt skönt. Känner att jag som 29-åring har pluggat klart för den här gången, nu är det bara den stundande C-uppsatsen och lite krims-krams innan jag gladeligen hjular ifrån Högskolan i Borås – Mot nya äventyr.

Hus.

Barn.

Handboll.

Emma.

Kanske inte nödvändigtvis i den ordningen.

Framtiden ser ljus och klart intressant ut. Har nämligen beställt ett lugnt och behagligt barn som sover gott om nätterna. Det är en smått underlig känsla det här med att vara på väg att bli pappa. Å ena sidan så har man förstått, å andra sidan förstår man inte alls. Man är ju inte riktigt ”där” så att säga. Nog för att skengraviditeten har sina sidor, men man har ju inte riktigt den där kontakten med barnet. Min snabbaste ”simmare”. Vilken champion det kommer att bli!

Har fortfarande inte fått mothugg på min teori om att skapa en vinnare.

Lite oroväckande är att det mycket väl kan komma en 83-sidig bok om hur jävla fel jag egentligen har.

Författare: Emma Olsson.

Hon var inte överväldigad och djupt imponerad över min teori. Samtidigt fick jag inga argument kastade i ansiktet. En skön känsla. För jag såg hur det bubblade i henne. Säg så här, det var inte barnet som övade kaströrelser!

Var på ICA och handlade lite till kvällens tacos. På ICA Byttorp är det emellanåt någon som hjälper till att packa ner varorna. En fin och snäll gest, men gud så irriterande om man är 29 år och är lite stressad. Personen i fråga la sakerna, pretty much, precis som jag inte vill. Personen i fråga var även så frustrerande långsam. På det så låg plastpåsen bredvid denne så jag kunde inte börja själv. Så där stod jag. 29 år. Utåt sett fullt frisk. Med en person som hjälpte mig att packa ner i påsarna. Bredvid mig stod en äldre dam som hade full sjå att få ner sakerna. Kunde denna person inte hjälpt henne istället? Det hade gjort det bättre för alla.

Jag kunde ju förvisso ha hjälpt henne. Min åsneröv. Det kom jag på nu. Satan också. Samvetet fick sig en törn.

Till mitt försvar så hade jag tidigare sagt åt samma dam att det går lika bra att ha taco-krydda i vanlig köttfärsås! Det rättfärdigar kanske inte det hela? Nej. Men en klen tröst. Ja.

Hon var väldigt tacksam där och då i alla fall.

Mitt fokus var bara riktad irritation mot personen som höll på att packa mina varor. Nog för att jag ser dum ut, men jag är fasen inte handlingsförlamad.

Jo kanske, när det gäller att vika tvätt, lägga in tvätt, damma, städa, diska, bädda, kom ihåg saker, tekniska prylar, finlir.

Jag är nog i många tillfällen handlingsförlamat. Allmänt röten.

Jaha. Se där ja.

Like a G6. Skön låt. Inte något jag brukar lyssna på – sån där ungdomlig musik. Fast rätt skön låt. Korkad text – men sånt lyssnar ju inte allt för många av dagens ungdomar på. Så jag får väl vara lite ungdom – för stunden i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=GvgJEznqtms

G6. Ett flygplan. Swoosh!

Ett berg med disk väntar på mig i köket. Kan jag åberopa min handlingsförlamning som ursäkt? *Smack!* Nix. Där kom den – five across the face. Trodde inte den skulle komma i det här inlägget.

Imorgon blir det en dag i goda vänners sällskap. Dock är jag lite osäker på aktiviteten. Ullared. Var ett tag sen man var där. Vet inte vad jag tycker om det egentligen. Ikväll ska det visst skrivas en lista om vad som ska inhandlas. Bäst jag kilar upp på vinden och gömmer mig. Enda stället Emma inte skulle leta efter mig. =D Skulle hon hitta mig skulle jag ju kunna ta en kvarbliven tapet som vi kan skriva på. Tanken slår mig – hur mycket finns det där egentligen? Prylar alltså. Har av misstag sett några minuter på TV. Min tolkning är att det är ett hav av meningslösa prylar.

För säkerhetsskull har jag flyttat över lite extra kosing till VISA kortet. OM det skulle börja glöda imorgon. Är det någon som vet om de öppnat sportbaren än? Vore ju trevligt om man kunde kika lite fotboll medan kvinnorna går loss. Barnavdelningen har jag accepterat att besöka. Fast det är väl som en fis i rymden känns det som.

Vet inte om det gjorde det bättre att Emma berättade om någon som stått i kö i en timme för att komma in och ytterligare en timme för att få betala.

Den är fin.

Borde det inte finnas runt 100 kassor på ett sånt ställe? Kanske det gör i och för sig…

Får väl se imorgon. *tar ett djupt andetag*

Förresten – vad fasen hände i morse egentligen? Någon jäkel hade placerat is på min bilruta så jag var tvungen att skrapa rutan. Precis vad jag kände för när man är sen, moder natur lipar och skickar iväg en svinkall vind och… och... Det var kallt för fasen. 

Halviranier och kyla är som fåglar och tuggummi.  

Tio i fyra. Emma snart hemma. Hur var det nu med handlingsförlamningen – tror ni det är ok?

Skeptisk.

Hade den 6-7 November min första, på länge, helt handbollsfria helg. Vad gör man då som kärleksfull sambo? Precis! Man laddar för en myshelg, med god mat, mys, en film, levande ljus, ta-igen-tid, egentid, pratar framtid… Eller så bokar man in en träningsturnering i handboll. Jag valde det senare alternativet.

Handboll är en stor del av livet!

Dock är jag inte sååå hemsk som jag kanske framstår. Helgen efter är jag numera också helledig. Detta tack vare att tjejerna skötte sig så bra i USM i helgen att vi slapp steg 2 och istället kan fokusera på Steg 3. Så tack tjejer – ni räddade mig! He he! Eller vem försöker jag lura? Det var ju en coachseger givetvis!

Vi har inte riktigt bestämt oss vad vi ska hitta på den helgen. Två nätter på något mysigt hotell kanske. Vill inte lägga helgen på vägen, så Göteborg ligger ju nära till hands! Väl där – någon som har tips på några guldkorn?

Emma kom precis in genom dörren.

Snarare dundrade in i lägenheten. Har hon redan hunnit läsa inlägget - jag har ju inte publicerat det än! Gravida kvinnor kanske utvecklar andra egenskaper. Fast hon var på väldigt gott humör, trött och lycklig. Skönt. Fast nu var jag inte chef över Spotify längre. Emmas förslag:

Daniel Adams-Ray – Gubben i lådan

Någon som försöker efterlikna Håkan Hellström. Verkar fungera på gravida kvinnor i 25 års åldern och deras yngre systrar… Kanske inte 29 åriga skengravida män. Än. Vi får se. Snart sitter jag väl och nynnar på den låten med.

Fast nu har jag precis kommit in i ”Like a G6”!

”Now I`m feeling so fly – like a G6… la la la....”

Det svänger på Vindelgatan! =)

Är det helg? Mmmmm….

Brukar inte svänga så värst här. Man är inte någon disco-dude direkt. Har aldrig varit.

Kommer aldrig bli.

Är rätt nöjd med livet ändå.

På tal om livet. Klockan nio på måndag är det dags för den första arbetsintervjun. Spännande och intressant! Vi får se vad som händer framöver, ett jobb klart och husletandet kan intensifieras en hel del. Sugen på flytt har inte stagnerat, dock är det väl sundast att landa i det här med att fostra en världsmästare i handboll. Nej, jag är ödmjuk. Samtidigt som jag är realist. Typ.

2 månader och 9 dagar kvar till julafton. Vad gör kylan här nu?

Och hur kommer det sig att ICA redan sålt slut på första lagret av julmust och clementiner?

Ledtråd: Gravid kvinna.

Kan inte säga mer än så. Skulle ju ta bort spänningen!

Ha en skön helg och hoppas att du är nöjd Victor C? He he...

Arrividerci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar