lördag 28 januari 2012

28/1 2012!

Det är en härlig dag! Just idag gjorde det inget att Gabriel vaknade tidigt som sjutton. Trots allt så är det ju hans dag idag!

För mig är dagen förknippad med både gott och ont.

Jag minns så väl hela dagen då Gabriel bestämde sig för att anlända. En helt snurrig dag. Det var handbolls vm. Sverige - Frankrike och den missade jag... Men det var okej. Blev ju rätt bra ändå! Det var en omtumlade glädjedag!

Men jag saknar...

Så många konstiga scenarion och känslor jag gick gick igenom denna dag. På ett par timmar skulle livet förändras för alltid. Aldrig någonsin igen skulle jag kunna ligga och dra mig varje helg. Inte på länge iaf.

Men jag glömmer aldrig...

Du, Gabriel, kom som en överväldigande guldklimp och rörde om våra liv rätt bra. Och det har hänt så otroligt mycket under det gångna året. Det är helt bananas!

Men jag tänker på dig...

Numera är det nåt som tjötar varje morgon, tidigt som stryk. Det är något som ska tas hand om ordentligt. Det är något som ger så mycket kärlek. Det är så mycket du Gabriel!

Du finns i mina tankar, mormor. Denna dagen slet cancern ifrån oss. Om än inte samma år som Gabriel kom, men likväl samma dag. 28/1. Ett datum förenat med både kärlek och sorg. Kärleken är starkare och jag älskar er båda, därför ska jag låta dagen bli så underbar som jag vet att du vill, mormor. Tänker på dig och fortsätt vaka över vår ängel.

Gabriels dag. Kommer bli mycket folk, och vi står som värdar. Mmmmmmmm... Skulle tippa på att man stensomnar ikväll. Om Gabriel vill. Nåt säger mig att den här dagen kommer bli helt upp-och-nervänd! Men det får den bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar