torsdag 12 januari 2012

Imorgon bär det av!

Två nätter på golvet i ett klassrum.
Dålig sömn.
Högljutt.
Hopp och förtvivlan.
Mycket folk.
Trånga hallar.
Blött.

Ändå längtar man dit! Till SverigeCupen i Katrineholm. Två års arbete ska nu bära frukt. Får se hur man skött sig och sina uttagningar.

Såg en film igår kväll "Sarahs nyckel". Tog den på måfå och när jag slängde på den förstod jag att den är delvis fransk. Åh, så jobbigt att lyssna på det! Tänkte jag först. Men det var lugnt. Filmen var riktigt jäkla bra och man berörs lite extra om man är förälder...

Några på jobbet höll på att göra porträtt och en tjej visste inte vem hon skulle måla av. Måla av David! sa någon. Reaktionen?

"Tänk på att han har mer hår på ögonbrynen än på skallen!"

Sen bröt jag ihop - så jäkla rolig kommentar! Det är ett underbart jobb jag har!

Det gjorde min dag. Vilket var tur - för det känns inte riktigt som man kommit igång efter ledigheten. Står i startgroparna.

Nu äntligen är julpynt, gran och ljus väck. Känns rätt bra. Särskilt när man kikar ut och allt man ser är att det är storm och regn i sidled. Föga jul/vinterkänsla! Blir väl snö in i juni istället.

Jag blev sådär lagom nöjd igår. Satte mig i bilen efter jobbet och gled iväg. Efter 5-8 min ringde telefonen. Du David, har du fått med dig nyckeln till id-hallen hem?

Ja.

En av få som finns.

Nice, snyggt avslut på dagen. Får se hur starten på denna dag blir!

Söndag börjar handbollen - mumma! Gabriel är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar