onsdag 11 januari 2012

Att handla på Coop...

...kan vara ruggig frustrerande! Liksom att handla i alla andra stormarknader.

Jag skulle inte ha mycket. Några flyttlådor, plastsäckar och glass. Tre saker som uppskattningsvis borde ta max några minuter.

Det tog max några minuter. Förbannat många några minuter!

Vi valde att börja handla på Coop för att det är rätt lugnt med folk där. Röran är dock densamma. Det märkte jag igår.

Flyttlådorna, anade jag var de kunde stå. Så jag började söka av det området. Och jag sökte...

Och sökte...

Och sökte...

Till slut fick jag fråga om hjälp. Svaret jag fick:

"De ligger vid textilavdelningen."

Jag trodde det blev ett missförstånd, men icke. Där låg dem. På textilavdelningen. Totalt ologiskt! Vad gör dem där?????

Började bli frustrerad. Tur att jag frågade om hjälp, men det är inte lätt att hitta folk som kan hjälpa till. Jobbar det ens folk på nåt mer ställe än i kassorna?

Nåväl, jakten gick vidare efter plastsäckar. Städavdelningen. Började leta och jag hittade påsar i alla de former och storlekar.

Men inga svarta plastsäckar. Det tog 5-10 min sen var jag heligt förbannad. Försökte hitta personal. Hopplöst. Lättare att hitta en nål i en höstack.

Sprang på en "kamel-pappa", jag frågade honom, hur klart och tydligt svar som helst. Om han kunde ge fasen i att fota och jobba på kundtjänst på Coop istället. Då hade det varit mycket folk även på Coop.

Mitt i byggaavdelningen låg säckarna. Och varför då?

Glassen låg i frysdisken. Det var ju en himla tur det.

30min senare var jag klar.

Antingen så är Coop och andra stormarknader väldigt ologiskt planerade, eller så är jag det.

Det första mer troligt. :) From my point of a view...

Avslutar med en bild på Gabriel "Houdini" Payani.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar