lördag 28 januari 2012

Ingen vanlig dag

Nyhetsmorgon på TV:n, en kopp kaffe bredvid mig, fågelkvitter utomhus, vårkänslor inuti och två hjärtan som snarkar ikapp på övervåningen - kan livet bli bättre än såhär? Don't think so!

🎶 Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är Gabriels födelsedag HURRA HURRA HURRAAAAA! 🎶

Innan klockan halv nio hade redan två av Oldies-tanterna uppvaktat Gabriel med denna sång. Tant Pajjen var först ut. Hon skickade sin hälsning via voxer, så Gabriel fick lyssna på skönsång vid frukostbordet. Sedan kom ett sms av Tant Rydberg med samma sång och då fick jag harkla lite och framföra den å hennes vägnar. Och för er som inte vet så är denna sång i kombination med Happy Birthday och Ja må han leva som ett medley ett stående inslag när vi Oldies but goldies uppvaktar varandra, så det ryms mycket kärlek i sången that's for sure!

Igår hade vi storslagna planer på att tåga in i Gabriels rum med en födelsedagsbricka och sång nu på morgonen, men när Gabriel vaknade i morse kändes planen inte riktigt lika bra längre. Så istället gick jag och hämtade honom och vi två tågade in i vårt sovrum där pappa väntade med brickan på vår säng. Jag vet inte om ni har reflekterat över det, men det är så lätt att skapa en mysig stämning på varsin sida av ett gäng spjälor. :)

Idag fyller Gabriel alltså 1 år och det är helt galet så många känslor och tankar det väcker. 1-årsdagen känns som en hållpunkt på så många sätt och jag önskar att jag kunde sätta ord på lite utav allt det som ryms inom mig, men just nu är jag helt enkelt för uppfylld av allt för att lyckas med det.

Klockan 15.00 väntas 13 gäster anlända och i sann Emma och David-anda har vi en del kvar att fixa med. Det var ju det där med att lära en gammal hund att sitta. It ain't working!
Så jag gissar att det är dags för mig att börja göra lite nytta. Jag hade tänkt röja rent i hallen så att gästerna har lite plats att hänga av sig kläderna, men tydligen tyckte den äldre snarkpellen att jag istället skulle limma köksstolar. Känns det som ett roligt sms att få tycker ni? Jag hade ju tänkt att försöka mygla bort denna uppgift till Davva himself, men den rackarn hann före. Damn! Känner inte alls för det. Kanske ska ta en kopp kaffe till istället...

Meeen å andra sidan, det vore la inte helt käckt kanske om det nu vore så någon ur pensionärsligan råkar sätta sig på en av de dåliga stolarna och drattar på ändan. Riktigt så roligt kanske vi inte ska ha det...

Apropå roligheter så fick jag nyss ett sms från övervåningen. Gabriel tycker tydligen att det är väldans roligt att fylla år. Eller så är han klok och har på känn att han kommer att behöva en stor dos energi för att orka med allt stohej i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar