torsdag 19 januari 2012

Thai!

Börjar komma tillbaka från de döda. Skönt. Igår kände jag mig allt mer som människa.

Senare gick jag till gymmet och dog. Kan ses som övermod och E som jag tränade med var lite i samma sits. Jäklar vad synd det var om oss efteråt. Fast som alltid var det en go känsla att ha kommit iväg och satt fläsket i gungning!

Efter gym blev det ICA. Vårt tomma kylslåp skulle göras mindre tomt. Det var knappt att det blev det. Jag stod still i affären och hade en blackout. Vad är det vi ska ha????

Sen kom jag på att jag hade en lista.

Smart där.

Jag hade lovat min älskade att jag skulle laga mat. Det gjorde jag. À la pappa Payani. Åkte till murder thai och köpte äggnudlar och kyckling. Fast det var precis att det gick jag var där fyra minuter över 21. De stängde 21.

Har ni stängt? Frågade jag en gubbe dom höll på med dörren. Vad trodde jag egentligen???

Han tyckte nog att jag såg hungrig ut och svarade:

Aaa, Ta he go ba! In ä hä.

Jaha tänkte jag. Stod och log och försökte fatta vad han menade. Sen så...

"Ja, ta hem går bra. Inte äta här."

Nice.

Gick in och han i kassan stod i ytterkläder. De hade stäng men visade upp ett jäkla fint bemötande. Maten jag fick med mig smakade hel underbart! Perfekt tillagat och riktigt god smak!

Sjönk sen ner som en fläsksvål i soffan. Mätt och lycklig.

På tv:n var det en dåre som sprang och cyklade över hela USA.

Grymt bra gjort! Hade det varit om han inte blev påkörd av en lastbil...

1 kommentar: