torsdag 14 mars 2013

"...blir aldrig kallad för blatte."

Navid modiri, Emma slängde på låten "min ofödde bror" och det blev en jäkla tripp! Fantastisk härlig låt som man blir enormt glad av... Har du inte här den så, ja... Hög tid att lyssna på den!

Att kliva ut igår och mötas av snö var en riktig örfil...

Eller snö och snö, det låg lite puder på marken.

Nu på kvällen är det mer än puder. Fast det skiter jag i nåt fruktansvärt, för träningsvärken som är på intågande är galen!

Dagen efter. Snö har det blivit än mer av. Men bryr mig fortfarande inte. För träningsvärken har nått oanade höjder!

"Min ofödde bror"... Här kommer andra versen:

"När jag går upp ur min säng dricker jag en caffè latte,
Min ofödde bror blir aldrig kallad för blatte
För där min bror bor är alla blattar,
För min ofödde bror bor kvar i Iran
Min ofödde bror bor kvar i Iran,
Dricker sitt te ur sin samovar
Själv bor jag här i en helt annan stad!"

Den är skön.

De där ekologiskt tvättade äggen, har fortfarande ingen koll på vad det innebär. Nån som vet?

Fast än viktigare - De var väldigt goda!

Gillar när man åker och firar en vän - och jag är den som får med mig en sockerkaka hem. Det är kärlek det! :) Att den sen var ljuvlig gör saken bara ännu bättre.

Är rätt svag för sockerkaka.

Försöker få studenter jag handleder att förstå detta.

Går inte alls.

Kan nån med mer erfarenhet från liknande situationer handleda mig??

Avslutar med en "Hört på skolan":

- David, vet du vad jag har i min pung?

- Ehhh..... Nej.

- En jäkla massa småbarn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar