fredag 15 mars 2013

Özz och vi!

På väg till Gbg gjorde vi ett stopp på en mack. Tidningarna som "hänger ihop", hade lite olika förhållningssätt. Den ena känns lite mer positiv än den andra. Fakta eller tillfällighet? Se bilderna och döm själva!

Väl på hotellet flippade Emma ur, gick loss med ett Sean Banan maraton...

Efter en stund klickade Emma in på gps vart vi skulle. 7 min gång stod det.

Efter 2 min var vi framme.

Utifrån det kan man dra många frågor: var gps fel? Var vi snabba? Osv...

Jag tror vi var ruggigt snabba.

Vi kom dit. Jag var den enda med utländsk touch. Anmärkningsvärt.

Sen slog det mig, vi utlänningar är inte ute i god tid. Ha ha? Nej. Inget ha ha. Två minuter innan start var det fullknökat av "oss". Det var bara jag som blivit försvenskad och va där 30min innan.

Notis innan start: ingen höjdare för gamle farbrorn att sitta vid högtalarna. En till: Özz måste nått fram genom rutan, gott om äldre gubbar och tanter. "

Det ska ju bli kul med den här invandrarkomiken, men måste den där "rappmusiken" va så hög?"

De äldres blickar sa så. Men vad munnarna sa vet jag inte.

Jag satt bredvid högtalarna...

Föreställningen var fantastiskt bra! Mycket tänkvärt och en bra balans på komik/seriositet. Det var kanon, och jag skulle vilja återberätta mycket men det skulle inte bli i närheten av så bra som det var "live" - så jag låter bli.

Vi gick ut och käkade efter uppträdandet. Maten strålande men bordsgrannarna katastrof!! De pratade droger, sex, sexresor, prostituerade, fyllor och hela baletten... Jag och Emma satt som förstenade. Väntade på att "dolda kameran"-teamet skulle komma fram.

Vilka idioter!

Tyvärr kom dem aldrig fram.

Men maten var god...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar