tisdag 26 mars 2013

Tisdag...

Skulle handla häromdagen. "Köp sallad", sa Emma. Det tolkade jag som ett salladshuvud.

Det gjorde inte Emma.

Det fick jag höra.

"Åh vad ska vi ha den här till??"

Idag träffade Gabriel sin gamle farbror för första gången på några månader. En veckas besök i Skövde innan 7 års pluggande i England ska rundas av... Till Gabriels stora glädje! Full fart var det med både farfar och farbror. Lyckan var total!

Ungefär som när han äter kex eller korvstroganoff... Då är hans fokus totalt!

Det var uppgång 04.30 i morse. Samma imorgon. Får se hur skallen reagerar på det! Men det är en ort vecka, skönt och. Behövligt! Går i ett mentalt vakuum just nu. Behöver nog en gnutta värme och en semester. Så jag längtar nu! 15 veckor kvar... Sen stundar 6 sköna veckor ledigt.

Men först ska jag njuta av allt roligt innan dess!

...som att städa efter Gabriel till exempel.

Gabriel envisas med att ta bort alla trådar från clementinen. Tar således ett halvt liv eftersom inte bara ska ta bort dem utan även göra det själv!

Nu hoppas jag att Emma ser till att mötet på jobbet går fort! Så jag hinner se BHKs kvalmatch! Men när Emma kör igång tugget... "The unstopable"!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar