måndag 15 november 2010

Använder eskimåer kylskåp för att maten inte ska frysa?

Jaha. Reality check. Helgen känns som att det var evigheter sen. Men oj så trevligt det var! Även om Emma i sitt inlägg har missförstått några bitar. Trots att vi varit tillsammans i över åtta år. Mer om det sen!

En första reflektion inför helgen som var, varför tar det sådan förbenat lång tid för kvinnor att packa en väska? Jag slängde ihop min väska på fem minuter. Glömde inget. Emma däremot. Hade hon kunnat så hade hon fortfarande stått och packat sin väska! Är det en kvinnlig gen, tror inte jag är den enda pöjken som upplever det så.

Frågan kvarstår dock – varför?

Eller vad kanske, vad är det som verkligen inte får glömmas? Tandborste, kläder och VISA-kortet. Sen är saken biff. Kan jag tycka.

Kvinnor behöver ju inte ens tänka på VISA-kortet. =)

Såg sista avsnittet av The Unit, säsong 1. Trodde att det endast fanns en säsong till. Sicken glädje det blev när det visade sig finnas en box innehållandes 4 säsonger! Tjing-tjing! Tusen spänn fattigare.

Inte på hotellet dock, för inte ens en super-mega-duper-iPhone klarade av att beställa den från cdon, eller vart det nu var.

Min skrutt-i-bang-bang – iPhone 0-0.
Vad hände här? Hur många
gånger tappades min bror?
For real. =)

Ett plus till farsan, har sagt till att han inte ska köpa massa Arsenalprylar till Liten, för de lär aldrig användas ändå. Han lyssnade och köpte Ferrarikläder istället. Helt okej! Några dagar därefter dimper det ner ett brev från brorsan.

En Aston Villa dräkt!? Hur förväntas jag reagera på det?

Får väl förnedra Liten en gång. Inte för att vara snäll mot Tomas, utan för att han ska fixa boende till OS 2012 i London. Packat och klart!

I lördags morgon vaknade jag upp (som tur var), och det första jag såg var… Christer Sjögrens tryne sjungandes julsånger i nyhetsmorgon på tv4. I mitten av november. Nog för att hans tryne alltid är otrevligt men toppat med julsång så blev det en chock. Kikade ut och det grådassiga vädret bekräftade mina känslor.

Tack moder natur.

Emma satt dock och mös. Alltid något positivt!

Emma nämnde TV:n i rummet… Kablam!! Vilket as! Hur stor som helst! Hur grym som helst… Hade jag (eller emma) inte packat såååå mycket så hade den kanske åkt med hem. Om den nu fått plats i hissen vill säga. De måste ha vinschat upp dem på rummen.

Att kolla på text-tv på en hel fondvägg var lyx.

 Med ”White Christmas” i huvudet så var det sedan frulle. Hotellfrulle är riktigt vasst! Synd att jag inte är en frukostmänniska bara. Hade ju varit en bra kombination.

Var på stan och provade jeans, stod i hytten och väntade på emma, men varför fick jag inte hennes hjälp? Naturligtvis hade Emma blivit charmad av en liten unge med ballong. Tack för den, fick vara min egna bedömare. Kanske lika bra det? Kvinnor och kläder är som kvinnor och packa. Det tar en överjävligt massa tid! Passar? Ok, då tar jag dem. Klart. Gick ur provhytten och där satt Emma med en unge som pratade om sin ballong och bredvid stod en måttligt nöjd pappa. Först trodde jag att han var måttligt nöjd på Emma, sen hörde jag hans kvinna hojta från sin hytt. Då kände jag med honom och förstod varför Emma avlastat honom.

Poor bastard!

Följande text måste läsas snabbt!

Passar tröjan? Rätt färg? Ser jag tjock ut? Hur fungerar den till uppsatt hår? Utsläppt? Till mina svarta byxor? De blåa? Har jag något passande linne? Har jag några smycken som passar? Men vad tror du om en storlek mindre? Större?? *Smack* Jaja, men har jag några skor som passar? Kan jag ha den här tröjan? Vilken färg sa du? Kan man ha den till blåa byxor och min nya jacka? Säkert att den gör det? Är det rätt storlek? Fast om jag har sandaler, fungerar den ändå? Jag begär inte att du ska veta, men svara på min fråga! Okej, men är det en snyggtröja? Tror du jag kommer se ut som en Lindex-reklampelare? Sitter den bra i bak? Vilken färg trodde du? Är du säker?

Jag vill inte ha den.

Men den här! Passar tröjan? Rätt färg? Ser jag tjock ut? Hur fungerar den till…

*Pust* Nu behöver ni inte läsa snabbt längre.

Det är sällan det är EN tröja som ska provas. Är det alla de tankar som surrar i en kvinnas skalle vid packning så förstår jag nog varför det tar sju år att packa en väska som rymmer två tröjor och ett par byxor! Hur som…

Så mycket bättre att handla med en kille:

- Vad tror du?
- Funkar.
- Tar den.

(Texten ovan är nödvändigtvis inte förknippat med Emma, hrm… utan med kvinnor i allmänhet. Tills motsatsen är bevisad!)

Lunchen var som Emma skrev en hit! Pepparsåsen... Åh… Åhå… Så smarrigt! Tror jag skönjde en tår i ögat på Emma! Kan det varit så? Det var löjligt gött hur som, så jag har förståelse. Älskar kommentaren hon fällde: ”Hade vi varit hemma så hade jag nog fasen slickat upp resten!” Det är min kvinna det!

Mat, det leder mig osökt till den senare måltiden när vi lassade jättelass. Emma skrev att vi skämdes. Förtydligande: Jag skämdes inte. Jag var hungrig. Jag åt upp. Rullade till hotellet.

Bästa med hotellfrukost förresten, jag tror det är melonen. Mmmm… Melon.

På kvällen så skulle vi se en film… som… hette… Pelham… Peckham city… 1 2 3? Något åt det hållet. Den var rätt bra! Men skit i det nu. Det bästa av allt. Jag är helröten på skådespelare, filmtitlar och allt som har med sånt att göra, men Emma slog mig den här lördagen då hon blandade ihop John Travolta med Samuel L Jackson. Det är faan inte många likheter där! Finns någon mer än att de båda hjular till banken??

Hon är skön hon, min Emma. =)

Söndag morgon. Trötters pöjk. Ingen Christer Sjögren. Dock skidor. ÄR det vinter nu? Så slött att ligga där och uggla hur som. Slalomåkning. Kommentatorn var rätt vass:

- Han står halvstilla!

Snälla förklara för mig hur man gör då!?

Sen kom den naiva tron på svenskar som tävlar:

- Han gör ett fantastiskt bra lopp!

Körde in som 12:a. Inte ens nära pallplats. Varken platsmässigt eller tidsmässigt. Det hör även till saken att det hade åkt kanske 20 st och var väl kanske 215 åkare kvar. Slutade kanske på 30-40:onde plats, men…

- Han gör ett fantastiskt bra lopp!

Nog om det.

På hemvägen lyssnade jag på radio. Emma sov. Då hörde jag en helt kanongrym fråga:

- Använder eskimåer kylskåp för att maten inte ska frysa?

Det förgyllde resten av resan. Fick sitta där och småflina för mig själv.

Idag skola igen. Gick rätt bra! Skönt! På hemvägen slås jag dock av tanken, hur fasen tänkte Borås Kommun när de åsnebakdelarna satte upp cyklistmätare över hela stan. Ärligt talat, vem bryr sig? Har nog inte riktigt reflekterat över att den suttit där alla hundra gånger tidigare jag gått förbi. Fast idag störde den mig. Vi lägger pengar på våra barn, sjuka, äldre och… Nej.

Vi lägger dem på cyklistmätare.

Borås investerar klokt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar