fredag 12 november 2010

En hälsning från sängen på Hotell Riverton...

Efter bara en felkörning i Göteborg kom vi så äntligen fram till hotellet där vi ska spendera helgen. Just nu ligger vi i sängen och chillar. Eller ja, jag chillar. David sover här bredvid. "Åh, så tråkig han är..." kanske några av er tycker? Men jag förstår honom. Den stackarn satt uppe och pluggade till fyratiden inatt. Då är det okej att vara trött och sova en stund.

Vår Liten chillar inte heller precis. Busungen har tumlat runt som bara den i magen från det att vi kom hit. Och det är väl också orsaken till varför jag fortfarande är vaken. Just nu, via välriktade sparkar mot mina revben, försöker Liten kommunicera till mig att det är dags att byta position. Igen. Tänk att vårt barn redan nu lyckas få sin vilja igenom! Hur bra kan det vara egentligen? Hmm...något säger mig att vi nog blir varse om svaret på den frågan framöver.

Tydligen så är det premiäröppning av Jul på Liseberg idag och med mina jul-cravings så måste jag nog erkänna att jag verkligen önskar att gå dit i år. Det var några år sen sist. Om jag inte minns fel så var jag och David där i samband med en annan hotellweekend för några år sedan och då var det så kallt att vi nästan frös händerna av oss. Jag är dock ännu inte säker på om denna helg känns som rätt tillfälle för ett besök där, men å andra sidan vet jag inte om tid finns senare. Vi får helt enkelt smaka på tanken under morgondagen.

Och vad gäller morgondagen så har vi bestämt oss för att verkligen ta den som den kommer. Vi har egentligen bara en enda sak inplanerad och det är att komma upp i god tid för att njuta av en lång hotellfrukost. I övrigt tänker vi möta dagen med inställningen att bara göra det vi känner för i stunden. Om det så innebär att vi blir kvar på hotellrummet och slöar hela dagen så får det bli så. Det här är vår helg. Min, Davids och Litens. Jag och Liten är som sagt vakna och nu tror jag minsann att det är dags att kärleken min vaknar också. Magen börjar kurra efter mat och efter en snabb rekognisering av området har vi identifierat en kinahak som går under namnet "Kinesiska muren" precis i närheten av hotellet och vi hoppas nu att vår asiatiska granne har några delikatesser att mätta oss med ikväll.

Nu kurrade magen igen. Bäst att väcka David omedelbums INNAN blodsockret når botten. Det brukar sällan bli så bra och denna helg är värd en bättre start än så.

Ha det mys! Det ska vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar