fredag 10 september 2010

Fredagsmys!

Ytterligare en arbetsvecka är avklarad. En ganska fullspäckad, men rolig sådan. Nu sitter jag ensam i lägenheten, nyduschad och ombytt till de bästa kläderna i hela världen - mysbrallor och en go t-shirt! David är i London med Peter över helgen och jag ska ha en efterlängtad "Emmahemmasjälv-kväll". Ljusen är tända och maten som jag ska äta senare ikväll är redan färdiglagad. Pastasallad med pesto blir det. Dels på grund av att det är enkelt, men främst på grund av att David inte tycker om det och när katten är borta dansar råttorna på bordet ni vet. Som han själv beskrivit så är han inte alltid så förtjust i att testa nya saker, och absolut inte ny mat. Så när han är borta passar jag på att laga den mat som jag gillar och som han inte tycker om eller inte vågar prova.

Egentligen skulle jag ha varit i Korskyrkan ikväll och alla fredagar framöver. Jag hade nämligen tackat ja till att vara ledare för deras ungdomssamling Ettåtti och jag har sannerligen sett fram emot detta hela sommaren sen det blev klart. Men den senaste tiden har jag blivit så väldans trött på kvällarna. Det känns liksom sent när jag släcker lampan vid halv elva. Allt oftare har det hänt att jag går och lägger mig redan efter nio någon gång. Därför tackade jag idag nej till detta ledaruppdrag i höst. Jag tvivlar helt enkelt på att jag kommer grejja det. Ettåtti börjar inte förrän halv åtta och håller på till sena kvällen och vid den tiden är jag som sagt helt slut. Lägg därtill till det faktum att det är just på fredagkvällar. Det gör det hela ännu tyngre. Idag efter jobbet var jag till exempel så trött och sliten efter veckan som gått att jag tvingades ställa in en träff med en vän på grund av att jag mådde botten. Inte kul. Därför vet jag någonstans inuti att det ändå var rätt beslut att avstå ifrån att vara ledare, även fast det känns otroligt tråkigt. Men som jag sa, jag har verkligen längtat innerligt efter att få bli en del av dessa goa ungdomars liv! Fast allt blir uppenbarligen inte alltid som man har tänkt sig. Det vet jag nu...

Nu ska jag iallafall parkera mig i soffan och planen är att förbli där precis hela kvällen. Lite bokläsning, kanske en film. Vi får se. Jag får iallafall min efterlängtade Emmahemmasjälv-kväll och det är det enda viktiga!

//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar