lördag 4 september 2010

Music Maestro!

En utav de bästa kryddorna i livet, det är definitivt musik! Inte ens om jag tränade upp min fantasiförmåga så skulle jag kunna föreställa mig ett liv utan det. Musik betyder på tok för mycket för mig helt enkelt och hela mina dagar är fyllda utav det. Jag väcks av musik på klockradion och när jag väl rest mig upp ur sängen efter att ha snoozat ett hemligt antal gånger så går jag direkt ut till köket och sätter på radion där, alternativt till datorn och sätter på Spotify. När jag låser ytterdörren efter mig är hörlurarna redan på och jag lyssnar på musik hela vägen till jobbet. Har jag öppningen så sätts radion på där också, annars så går det en arbetsdag innan hörlurarna återigen sätts på huvudet då de är dags att åka hem. Är jag själv hemma har jag alltid musik på, men David är inte alltid lika förtjust i det. Så ibland (läs oftast) när jag lagar mat så gör jag det med hörlurar, så att David slipper lyssna. Och just detta att jag lyssnar på musik i hörlurar när jag lagar mat har David genom åren haft stor glädje av. Många är de gånger då han har kommit ut i köket och fullständigt skrämt livet ur mig eftersom jag inte hört han komma. Sällan är det särskilt blida ord som kommer ur min mun då. Och apropå ord som kommer ur munnen, så är det ännu en sak som underhåller honom när jag lyssnar i hörlurarna. Det är nämligen inte helt ovanligt att jag sjunger med i låtar när jag traskar runt här hemma och jag misstänker att ni alla nångång har hört någon som sjunger med samtidigt som denne lyssnar på musik i hörlurar? Ni som gjort det vet i alla fall att det mycket sällan låter särskilt bra. Inte heller i mitt fall. Det låter liksom inte riktigt som jag önskar ens när jag anstränger mig. Men vad gör det om hundra år? Jag kan bjuda på det. Kanske kan det glädja någon? David har i alla fall haft hysteriskt roligt åt det genom åren. ”Originalet är grymt bra annars” brukar han säga till mig… Jag låter han säga så för jag har hunnit höra honom sjunga med i låtar några gånger genom åren och utan att han egentligen vet om det själv så är han en riktig entertainer emellanåt. Som nu, när jag i skrivandets stund hör honom göra ett tappert försök till duett med Uncle Kracker…hihi…I say no more!

Nu har jag dessutom fått ett par nya hörlurar. Ett par WeSC Oboe Streed Earpad. De är precis hur sköna som helst och jag precis hur lycklig som helst. En ny romans har inletts helt enkelt!

By the way, lyssna gärna på Christina Perri – Jar of Hearts. Grym låt!

Idag har det varit en sådan där go lördag som jag längtat efter. Att vakna upp och mötas av världens finaste höstväder när man kikar ut genom fönstret är så fantastiskt ljuvligt. Det är svårt att inte bli på bra humör då. Dagen i övrigt spenderades på andra sidan centralbron, hemma hos Tommie och hans dotter. Pippi Långstrump rullade konstant på TV:n och jag hann se Pippi baka pepparkakor och gå på spunkjakt säkert sex gånger om det ens räcker. Pippi, hon kan allt hon, det är då ett som är säkert. Lika säkert som det faktum att jag hade en toppendag tillsammans med Tommie och hans dotter idag. Tack!

David har varit i Göteborg hela dagen och kom hem som ett barn på julafton tidigare ikväll. Hans tjejer deltar i Kortedala Cup i helgen och hade tydligen presterat sin bästa handboll någonsin under Davids ledning idag och därigenom lyckats ta sig till A-slutspel. Jag som ser hur mycket blod, svett och tårar han faktiskt lägger ner i de lag han tar sig an, vet hur mycket detta betyder för honom. Detta är belöningen som gör mödan värd helt enkelt och jag är otroligt glad för hans och tjejernas skull. Och stolt. För han är min!!

Nu ska jag fixa lite kvällsmat här hemma. David är lyriskt upptagen med att skriva matchreferat från dagen och jag låter han hållas. Han bara är sån att han måste få ur sig saker. En tendens som omöjligt kan ha förbigått er här på bloggen…

Imorgon spelar förresten herrarna träningsmatch mot Borås HK U kl. 12.00 i Hestrahallen. Gissa vem som ska dit?

//Emma

1 kommentar:

  1. Att sjunga til Uncle Kracker är... Speciellt. Pantzar vet. Follow me! Grymt... Ohörbart. Men ändå grymt! Yihaa! Se till att få klart maten nu, Bubba är hungrig och ska upp tidigt imorgon, segertåget ska fortsätta! //David

    SvaraRadera