fredag 24 september 2010

One down.

Det innebär att det närmar sig slutet på en praktik som jag trivs otroligt bra på! Det är olyckligt, men samtidigt positivt då vi närmar oss examen allt mer. Samt examensarbetet. Känner mig laddad, nu är det bara att bita ihop och köra på, inte så mycket mer att grubbla över! På`t bara!

Emma är just nu i Vårgårda och kollar när gubbarna lirar. Hon var snäll innan och frågade: ”David, jag kan stanna hemma så att vi får en myskväll ihop?” Mitt svar: ”Heeeelll no! Det innebär att jag inte får ligga och dra mig i soffan. Åk du och kika på handboll.” Frågan krävde ett brutalt ärligt svar! Snällt av henne, men nej tack. Just nu är det högprio på egentid i soffläge. Imorgon ska jag upp före tuppjäkeln för att åka till Tibro på VHF läger. Söndag är det en tur till Skara för att spela morgonmatch med kamelerna. Fullspäckat, men underbart!

Fast det skapar inga direkta öppningar för myskvällar, var man reder sig själv… Tydligen. Blir nog således lugna kvällar i helgen.

Vecka 22 pågår för fullt. Måste dock säga att Emmas humör varit oroväckande bra det senaste, bådar inte gott. Borde innebära att en bomb kommer att brisera inom kort! Fast får väl passa på att rida på den här lycko-rus-vågen.

Kanske inte var så klokt att skicka iväg henne till Vårgårda trots allt??

SÄKERT! Klart det var! Solklart!! Har haft några härliga timmar i soffan och hjärndöda program på TV:n.

I det här skedet brukar folk att börja be om ursäkt för att man inte skriver så ofta. Det kommer inte från mig. Be om ursäkt? Ska man be om ursäkt för sin moderna terapi?

Lundyhallen var ett fuskbygge. Tog 8-9 månader att komma fram till det. Skiten rasade, klart att det var något som var fel?!

Är det bara jag som är löjligt trött på politiksnacket? Det är bara att ”suck it up”, fyra år till nästa gång.

Längtar redan till nästa val. Då ska jag rösta på Kalle Anka partiet. Finns det fortfarande? Förlåt, jag kunde inte låta politiken vara!

Det är fyra år mellan varje Fotbolls VM. I vissa fall känns det som en kort tid med fyra år, ibland känns det långt och avlägset.

Trodde inte att det skulle ta så otroligt mycket tid att planera in en cup till Spanien. Jobba in pengar går bra, men tänk om det vore så ”enkelt”. Många timmars annat pill under tiden, vilka dagar ska vi åka, budget, deltagande, när går flyg, vart och varifrån, hur många blir vi, bara sex lag får delta – får vi plats med två lag? Det är bara en krusning på ytan av allt det jobb som görs i det tysta. Fast man lär inte gnälla när det bär av!

Under om P kommer ihåg filmen nästa vecka? Sällskapsresan… Jo vars.

Dagens Graviditets Dilemma: Blir en gravid kvinnas mage plötsligt en angelägenhet för hela omvärlden?

Den skengravides blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar