lördag 25 februari 2012

Den nakna sanningen

Detta med att få ett barn, det är stort. Ingenting vill man missa och allt vill man dokumentera. Detsamma gäller tydligen när ens barn får barn. I samband med att Gabriel föddes köpte mamma en ny kamera och den har använts flitigt. På gott och ont kan jag lova. Ett stort plus är givetvis att vi har kunnat få fler kort på Gabriel och att vi faktiskt förekommer på korten tillsammans med honom istället för att befinna oss bakom kameran. Dessvärre har vi inte fått lov att påverka när dessa kort skall tas vilket innebär att det finns en hel del kort som inte är helt smickrande att spara alltså. Härom veckan la vi över alla foton som mamma tagit sen Gabriel föddes på vår dator och de flesta var underbara. Några var rent av bättre än många av de kort vi lyckats knäppa. Men så fanns där också några kort som också var outstanding, fast i en helt annan klass. Vi har döpt dem för "den nakna sanningen". Det är tydligen såhär man ser ut mitt i vardagen, en seg eftermiddag efter lite käk hos mormor och morfar. Stilfullt värre. Mmhmm...

Men jag är inte den som är den. Självklart ska ni får se vad jag menar. Skratta gärna. Det gjorde både jag och David. Länge och högt. Till favoriterna hör mittenbilderna i del 2 ("Hej jag heter Emma och jag är fem år") och del 3 (systrarna Ohlsson i all sin prakt). Enjoy för bövelen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar