söndag 19 februari 2012

Om att hitta rätt fokus

Satte mig på bussen och pluggade i hörlurarna. Tanken var, som så många gånger förr, att ta hjälp av musiken för att lyckas vrida om mammafokuset till emmafokus och senare vidare till matchfokus. Det räcker ofta med att höra introt på en go låt för att lyckas med detta. Musiken har alltid haft den påverkan på mig. Den har alltid kunnat föra mig från ett sinnesläge till ett annat. Fast idag tåls det att sägas att det kärvade sig lite för mig. Det är liksom änna svårt att släppa mammafokuset när Mojjes "Vart ligger landet där man böjer bananerna" är första låten som dånat på när man trycker på play. Very well, nu sitter jag iallafall i Boråshallen och ska snart sätta mig i minibussen och dra till Göteborg. Av rapporterna hemifrån att döma verkar Gabriel må bra mycket bättre än han gjorde igår. Det känns skönt att veta. Nu kan jag släppa mammafokuset och bara köra så får vi la se hur långt det räcker idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar