onsdag 22 februari 2012

"Fulskor" is the shit!

Kalla mig tantig. Kalla mig morsa. Kalla mig för yrkesskadad kläderefterväderförespråkande förskollärare. Ja, kalla mig vad du vill och jag kommer ändå argumentera för att "fulskor" is the shit. Mina eccoskor i goretex och dessutom med kardborreband är de bästa vinterskorna jag ägt. De är varma, torra och har bra fäste och jag får lätt på mig dem. Utifrån en observation av juniortjejerna i laget så är det nämligen tydligen "inne" att bära dyra stövlar som sitter så hårt på foten att draghjälp behövs för att få av dem. "Själv bär jag goretexkängor med kardborreband" sa jag till dem. "De kan man sparka av sig med en hand på bara några sekunder. Hur värt känns det att gå runt i ett par dojjor som ni inte ens får av er själva?" frågade jag sen.

Tystnad.

Och tro nu inte att det blev tyst för att jag lyckats få in en poäng. No way! Tystnaden var ett gemensamt svar från deras sida. Budskapet sades inte, men jag hörde det ändå. "Vem vill liksom gå runt i fulskor?"

Svar: Jag! Fulskor is the shit och allra helst ska de bäras utan på jeansen som på bilden nedan så att inte byxorna blir blöta av slasket. Jag vet, det ser görtöntigt ut kanske, det är iallafall vad Davva jämt påpekar när jag har dem så. Men vem bryr sig? Orka bli blöt, som de däringa ungdomarna skulle sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar